محمود صادقی: به جای گشت ارشاد افسران، گشت ارشاد برای مردم فعال شده است.

محمود صادقی: به جای گشت ارشاد افسران، گشت ارشاد برای مردم فعال شده است.

روز جدید محمود صادقی گفت: آیا این تورم افسارگسیخته ای که مردم هر روز با آن مواجه هستند و قیمت ها به سرعت تغییر می کند و افزایش می یابد، در قالب یک برنامه است؟

محمود صادقی با توجه به اینکه برخی تصور می کنند رویکرد رئیس جمهور به مسائل و مشکلات دستوری و ادبیات آن ادبیات باید است، در حالی که خودش مجری این اقدامات است، گفت: معتقدم باید بررسی ویژه ای انجام شود. به وعده ها و شعارهایی که رئیس جمهور در زمان انتخابات داد نگاه کنید تا ببینید چه تعداد از این وعده ها محقق شده یا چند نفر از ما طرف آنها هستیم؟ حالا شاید یک سال برای قضاوت درباره همه بازیگران کافی نباشد، اما فکر می کنم حداقل جهت گیری ها، جهت گیری ها و رویکردهایی که در این یک سال انجام شده می تواند معیار خوبی برای چشم انداز آینده باشد.

این عضو سابق شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع فکر می‌کنم با توجه به حضور کم سابقه در انتخابات این دوره، دولت غیرمسئول تلقی می‌شود و برخی از اقدامات آن به وضوح با وعده‌هایی که در انتخابات داده بود مغایرت دارد.

وی یادآور شد: آقای رئیسی ضرب المثل معروفی دارد که می گوید مأموران گشت ارشاد را راهنمایی می کنیم. منظور از سخنان ایشان این است که با فساد مسئولان برخورد می کنیم و در کار مسئولان گشت می زنیم اما در کمتر از یک سال گشت های مردمی در خیابان ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با حجاب بیشتر شد. فعال و دستور اجراي بخشنامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه در زمان احمدي نژاد به تصويب رسيد در صورت عدم برخورد صحيح با تخلفات مسئولان و مديران در اولويت است. تخلف مربوط به واردات مواد اولیه دام و فسادی که در وزارت کشاورزی رخ داد و تنها با تغییر یک مسئول بود که می خواست آن را درمان کند.

صادقی ادامه داد: یکی از شعارهای آقای رئیسی حل مشکلات معیشتی مردم بود و مدام گرانی را به گردن دولت روحانی می انداختند و قول حل فوری مشکلات را می دادند و می گفتند تا پایان دی ماه فقر مطلق را رفع می کنند. این دوره محقق شد، آیا در این راستا بود؟ گاهی فکر می کنم شاید دولت برنامه مدونی برای اصلاح ساختار اقتصادی، یارانه ها و قیمت واقعی دارد که نظریه ای است که طرفداران خود را دارد و حدود 30 سال است که در این راستا اقدام می کند، اما آیا این همان شعار است. ? از افراد مرتبط با مجلس و دولت پرسیدم که آیا دولت برنامه مدونی دارد یا این موضوع جراحی اقتصادی و تغییر ساختار دولت و وزارت اقتصاد برنامه ریزی شده است و گفتند برنامه ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت بسیار بدوی و نه در چارچوب برنامه مدون عمل می کند و تصمیمات نیز همین را نشان می دهد، افزود: آیا این تورم افسارگسیخته ای است که مردم هر روز با آن مواجه هستند و قیمت ها به سرعت در حال تغییر و افزایش است؟ چارچوب یک طرح؟ به نظر می رسد اینطور نیست، مثلاً اگر برنامه مدونی وجود داشت، در ابتدای این برنامه باید قیمت حامل های انرژی تعدیل می شد که این خود بخش مهمی از تفاوت قیمت است، اما نمی کنند. این کار را انجام دهید و به روشی بدوی عمل کنید. البته آقای رئیسی گفتند با موافقت مجلس بخشی از افزایش قیمت ها را برای آینده گذاشتیم، این هم نشان می دهد که برنامه ندارند و طبق شرایط عمل می کنند.

این عضو سابق شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر آقای رئیسی در انتخابات گفت که ما تعامل با دنیا را در دستور کار داریم و به دنبال حل موضوع برجام هستیم در حالی که وقتی آمدند به تعویق انداختند. مذاکرات 3-4 ماه و بعد از آن با همان روند و تیمی که در دولت احمدی نژاد بود که تا امروز هیچ دستاوردی نداشته است، مذاکرات را ادامه دادند.

وی تاکید کرد: امروز 7 تا 8 ماه از مذاکرات می گذرد و مذاکرات به همین منوال در حال انجام است. به قول آقای ولایتی که به آقای جلیلی می گفت; مذاکره جایی برای فلسفه ورزی نیست.

صادقی گفت: برخی از آقایانی که در گذشته با برجام مخالفت صریح داشتند در تیم مذاکره کننده حضور دارند. مشخص است که آنها هیچ برنامه ای در این زمینه ندارند. آقای رئیسی می‌گفت ما برجام را احیا می‌کنیم، اما امروز در حوزه سیاست خارجی سردرگمی است. در مجموع معتقدیم نسخه هایی خارج از چارچوب رسمی دولت وجود دارد و بر اساس آن کشور را اداره می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید