شاید تحولات خوبی در گشت ارشاد ایجاد شود/ ارشاد در جامعه باید بهتر و بیشتر شود تا امنیت اخلاقی تامین شود.

شاید تحولات خوبی در گشت ارشاد ایجاد شود/ ارشاد در جامعه باید بهتر و بیشتر شود تا امنیت اخلاقی تامین شود.

یعقوب رضازاده نماینده مجلس: «با توجه به ساز و کارهایی که دولت و وزارت محترم در حال توسعه هستند و ممکن است تغییرات خوبی در گشت ارشاد ایجاد شود، قبول دارم که هدایت در جامعه به ویژه در حوزه فرهنگی بهتر است. و بیشتر برای تامین امنیت اخلاقی در جامعه.”

یعقوب رضازاده در گفت و گو با «انتخاب» در واکنش به حوادث اخیر گفت: همانطور که می دانید در نظام و قوانین جمهوری اسلامی ایران موضوع رعایت اصول امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسئله رعایت حدود و حجاب الهی یکی از اصول و قوانینی است که باید در جامعه رعایت کنیم. مشکلی که برای مرحوم مهسا امینی پیش آمد باعث تأثر و تأسف شد. در همین راستا تیم هایی از وزارت کشور، فاراژ و پزشکی قانونی چندین روز تلاش کردند تا علت را بررسی کنند و از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع داده شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه این بحث نشان می دهد که وظایف پلیس در جامعه سنگین است، گفت: این موضوع نیز از وظایف پلیس بود که از نظر قانونی یکی از وظایف قانونی در برخورد با پلیس است. بی حجابی، بدحجابی یا بدحجابی.» توسط خواهران شاغل در این اداره انجام می شود، اما ظاهراً دیروز وزیر محترم ارشاد نکاتی را در مورد روند اصولی و تغییرات گشت ارشاد بیان کرده است. که امیدواریم هر چه زودتر این موضوع در دولت یا مجلس نهادینه شود و راه حل جدیدی برای این موضوع اندیشیده شود تا خدای ناکرده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رضازاده تاکید کرد: البته در پشت این حوادث و اعتراضات متأسفانه عناصر منافقین، ضد انقلاب، صداوسیماهای بیگانه و رژیم صهیونیستی به این موضوع دامن می زنند. آنها به هیچ وجه صلاح کشور ما را نمی خواهند. من معتقدم پلیس، نیروی انتظامی، سازمان های اطلاعاتی و سازمان های امنیتی باید این عوامل مخل نظم و قانون را به طور جدی و جدی شناسایی و اقدامات قانونی را انجام دهند.»

وی همچنین درباره انحلال گشت ارشاد گفت: با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است و رعایت حدود شرع و قوانین اسلامی در قانون اساسی مورد احترام و قبول همه ماست، معتقد به رهنمودهای اخلاقی در جامعه هستم. زیرا این امر موجب سلامت و امنیت اخلاقی در جامعه می شود».

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا موافق حذف گشت ارشاد هستید یا خیر، گفت: بر اساس سازوکارهایی که دولت و وزارت محترم در حال تدوین هستند موافقم و شاید تغییرات خوبی در گشت ارشاد ایجاد شود. و نظر من این است که رهنمودها در جامعه به ویژه در زمینه های فرهنگی بهتر و بیشتر باشد تا امنیت اخلاقی در جامعه تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید