نباید گشت ارشاد را افتخار و خط قرمز بدانیم/ دزدانی که 92 هزار میلیارد ثروت این مملکت را ربودند از فرصتی که گشت ارشاد ایجاد کرد سوء استفاده کردند; اینطور نیست که دزدی اتفاق افتاده باشد

نباید گشت ارشاد را افتخار و خط قرمز بدانیم/ دزدانی که 92 هزار میلیارد ثروت این مملکت را ربودند از فرصتی که گشت ارشاد ایجاد کرد سوء استفاده کردند;  اینطور نیست که دزدی اتفاق افتاده باشد

روز جدید احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد عقلانی در برخورد با مشکلات جامعه گفت: چرا مرزبندی های خودساخته را که نقطه طمع دشمنان است می دانیم. خطوط قرمز و آنقدر اصرار دارند که کشورهای متخاصم احساس کنند می توانند در این زمینه کار خاصی انجام دهند.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد عقلانی در برخورد با معضلات جامعه، گفت: چرا مرزهای خودساخته را که نقطه طمع است در نظر می گیریم. دشمنان را خط قرمز می دانند و آنقدر اصرار می کنند که کشور مقابل احساس کند کنت می تواند در این زمینه کار خاصی انجام دهد.

با توجه به مرجع “انتخاب”؛ احمدعلی رضابیگی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و اتفاقاتی که در استان سیستان و بلوچستان افتاده است، گفت: اگر از اتفاقاتی که در این مدت در کشور گذشت صحبت کنیم، در مورد فوت خانم مهسا چه می شود. امینی و اتفاقات سیستان و بلوچستان چطور؟” بلوچستان فکر کنیم شاید ربطی به هم ندارند. فوت خانم مهسا امینی به خاطر کار گشت ارشاد است که ربطی به گشت ارشاد در سیستان و بلوچستان اما یک نکته مشترک بین حوادث سیستان و بلوچستان و اتفاقات پس از درگذشت خانم مهسا امینی وجود دارد و آن اینکه علت این مشکلات برخی تخلفات پلیس است.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: همین گشت به نفع بیگانگان شد و هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این عملکرد به اصلاح طلبان فرصت داد تا زندگی خود را اعلام کنند. در مورد مسائل دیگری که من جرات اظهار نظر در مورد آنها را ندارم. از سوی دیگر اصولگرایان نیز از طریق گشت ارشاد ادعای موجودیت می کنند. گشت ارشاد وقتی حرکت می کند، پرچم اصولگرایان را برافراشته و نشان می دهد که اصولگرایان در قدرت هستند. از سوی دیگر سارقانی که 92 هزار میلیارد از ثروت این کشور را به سرقت بردند از فرصت ایجاد شده توسط گشت ارشاد استفاده کردند و گویی سرقتی صورت گرفته بود. مردم هم فراموش کردند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور همچنین با بیان اینکه خود نیروی انتظامی از گشت ارشاد برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف خود استفاده می کند، تاکید کرد: باید در بحث حوادث سیستان و بلوچستان ریشه یابی کنیم. نتیجه اتفاقی که افتاد این بود که نمازگزاران به کلانتری حمله کردند. شرکت کنندگان در نماز جمعه از مؤمن ترین و متدین ترین افراد جامعه هستند که چراغ نماز جمعه را روشن نگه می دارند. چه شد که نمازگزاران به پاسگاه پلیس حمله کردند؟ این موضوع نیز به اشتباه پلیس برمی گردد.

وی افزود: یکی از امام جمعه های یکی از شهرستان های چابهار اظهاراتی مبنی بر مورد تعرض یک دختر بلوچ توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی بیان کرد. موضوع به نماز جمعه زاهد مراجعه شود. هیچ اقدام پیشگیرانه ای برای رفع مشکلی که مردم از آن شکایت دارند انجام نمی شود. در نتیجه فرمانده نیروی انتظامی پیش بینی کرد که کلانتری جنب محل نماز جمعه مورد حمله و مسلح شدن قرار گیرد. مردم در مقابل کلانتری تجمع و اعتراض می کنند و سپس اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد که می شد از آن جلوگیری کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این حوادث منجر به فعال شدن باگ هایی می شود که همواره مورد نظر دشمنان ما بوده است. نتیجه فاصله بین مردم و نظام است. واضح است که مگس روی عفونت نشسته است. وقتی زخم داریم، ضد انقلاب، بیگانگان و دشمنان از آن سوء استفاده می کنند. چرا باید این زخم ایجاد شود که بعد از آن چنین اتفاقاتی بیفتد و خیر ملت آزرده شود؟ این وضعیت به نحوه برخورد پلیس با مشکلات برمی گردد. به نظر می رسد ساختار پلیس برای مقابله با این مشکلات کارآمد نیست. کشور ما همیشه آبستن حوادث و همیشه در معرض تهدید است. چنین حوادثی برای ما تازگی ندارد.

این عضو کمیسیون داخلی و شوراها در مجلس گفت: باید در ساختار و وظایف پلیس بازنگری کنیم. وقتی تشکیلات پلیس ارتقا پیدا کرد و به فرجا تبدیل شد، یعنی تبدیل به نیرو شده و به سطح بالایی از سازمان رسیده و در سطح سپاه و ارتش قرار دارد و باید تغییراتی در پلیس ایجاد شود.

نماینده مردم تبریز همچنین تاکید کرد: انتظار این است که با این مسائل منطقی برخورد شود. نباید گشت ارشاد را افتخار و خط قرمز بدانیم و یا مرزبندی های خودساخته را که نقطه طمع دشمنان است، خط قرمز بدانیم. مثلاً در مورد جداسازی غذاخوری دانش آموزی باید آنقدر اصرار کنیم که دشمن هم احساس کند چیزی برای تمرکز دارد. دانش آموزان در کلاس درس با هم هستند، در سلفی با هم هستند، جایی که خودشان غذا می خرند، اما فقط در سلفی، جایی که غذای یارانه ای دریافت می کنند، ما اصرار داریم که آنها را از هم جدا کنیم، آنقدر اصرار داریم که طرف مقابل احساس کند که او می تواند در این لحظه کاری انجام دهد.

این عضو کمیته امور داخلی کشور همچنین گفت: برخورد ما با مشکلات باید عقلانی باشد. تمام دستگاه های اداری کشور و حتی سازمان پلیس برای مردم است. از سوی دیگر، قشر نخبه جامعه و صاحب نظران نیز باید راهکارهای امیدوارکننده ای ارائه دهند. آتشی در این جنگل وجود دارد که هر بادی می تواند آن را افروخت. با باد بجنگیم یا آتش را خاموش کنیم؟ از طرفی این وضعیت باعث شد که همه به یکدیگر اتهامات ناعادلانه بزنند. اگر تا زمانی که علت مشکل برطرف نشود باید به ریشه مشکلات بپردازیم، نارضایتی ها ادامه خواهد داشت.

علیرضابیگی با اشاره به زمزمه فعال شدن مجدد کمیسیون بازنگری طرح مشترک دفاعی گفت: باید بسنجیم که آیا تاکنون از مهار و بسته شدن فضای مجازی منتفع شده ایم یا خیر؟ دسترسی به فضای مجازی یکی از حقوق شهروندی مردم است. فضای مجازی مانند اکسیژنی است که مردم برای صحبت با آن نیاز دارند. در قلب شکل گیری جمهوری اسلامی ایران، مردمی هستند که در بحران ها از جمهوری اسلامی دفاع کرده اند.

وی در نهایت گفت: وقتی مردم پشت سر جمهوری اسلامی ایران نباشیم یا دیدگاه ما مبتنی بر تهدید باشد، قطعاً ضرر خواهیم کرد. انگار می گوییم دزدی در جامعه زیاد شده و فراموش می کنیم که دزدها جزء کوچکی از جامعه هستند و رفتار ما با همه ایرانی ها طوری است که انگار همه دزد هستند. این دیدگاه کار نمی کند. این دیدگاه تهدیدمحور درست نیست. ما باید به همه مردم این فرصت را بدهیم که نظر خود را بیان کنند و احساس کنند که نظر و نظر آنها تعیین کننده است. اگر این قدرت را به مردم بدهیم شاهد مصونیت در ابعاد مختلف خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید