دهمین رزمایش زائران استان با رمز “یا محمد رسول الله” آغاز شد.

زمان: 09:48
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777946

مرحله اصلی و مرحله عملیاتی دهمین رزمایش نیروی هوایی فداییان در استان با رمز مقدس “یا محمد رسول الله (ص)” با حضور تعداد زیادی پایگاه هوایی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحله اصلی و مرحله عملیاتی دهمین رزمایش نیروی هوایی فداییان از استان نهاجا ، صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، رئیس ستاد کل ، معاون به رئیس ستاد و جمعی از فرماندهان و افسران خاتم الانبیاء و ستاد کل نیروهای مسلح با نام مقدس “یا محمد رسول الله (ص)” با مشارکت گسترده هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آغاز کردند. نیروی هوایی.

امیر سرتیپ حمید وحیدی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: این رزمایش اولین تمرکززدایی با حضور تمام پایگاه های نیروی هوایی و با محوریت پایگاه شهید بابای اصفهان ، یاسینی بوشهر ، عبدالکریمی بندرعباس در وحدتی تبریز است. به “و این تحت فرماندهی مستقیم ستاد نیروی هوایی ارتش انجام می شود.

وی در ادامه گفت که در این رزمایش ، فرماندهی مستقیماً با خلبانان حاضر در جنگنده ها برای انجام عملیات ارتباط می گیرد و اهداف رزمندگان توسط پست فرماندهی تعیین می شود. تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف با استفاده از بمب های سنگین و نیمه سنگین هوشمند ، محلی و مدرن و استفاده از موشک های لیزری ، تلویزیون حرارتی ، رادار و انواع موشک ها و بمب های تولید شده توسط متخصصان جوان کشور تمرین می شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: قبل از شروع مرحله عملیاتی رزمایش ، هواپیماهای شناسایی و عکاسی RF 4 با استفاده از دوربین محلی و پیشرفته سمات ، هواپیماهای بدون سرنشین 12 قوس و یک هواپیمای گشت دریایی P-3F. جمع آوری اطلاعات سیگنال ، استراق سمع الکترونیکی و عکاسی از حوزه عمومی آموزش.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و هدف گیری متمرکز به منظور انجام عملیات مختلف هوایی ، افزایش شعاع عملیات با انجام بارگذاری هوایی در داخل و خارج از مرز ، استفاده از هواپیماهای رهگیر به منظور دستیابی به برتری در هوا ، استفاده از روش های دستیابی به اهداف زمینی و هوایی در مناطق ناآشنا کسب و ارتقاء مهارت های لازم برای آموزش به موقع پرندگان شرکت کننده توسط کادر فنی ، تمرین پرواز ناوبری در ارتفاع کم بدون استفاده از سیستم های ناوبری هواپیما یکی از اهداف تخصصی این تمرین.

امیر واحدی ادامه داد: بهره گیری از متخصصان جوان و پیشکسوت با استفاده از مهمات زنان و تیراندازی های ثابت محلی با قدرت مخرب بسیار بالای هواپیماها و پهپادها ، نوآوری در عمل ، افزایش حجم آتش و دقت در اصابت به اهداف زمینی و هوایی متحرک و ساکن ، استفاده از شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه با استفاده از زیرساخت های مستقل و ایمن ، بهره برداری از سیستم ها ، تجهیزات و تسلیحات مبتنی بر فناوری ، توزیع شده و دیجیتالی ، نظارت ، نظارت مستمر بر شبکه با کمک تیم های تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات ، سایبری و الکترونیکی جنگ نقاط قوت این تمرین این است که آنها برخی از قدرت رزمی نهاجا را آشکار می کنند.

در پایان فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این رزمایش با رویکرد اصلی شبکه و پشتیبانی از سیستم های عملیاتی ، اطلاعاتی و آمادگی در شبکه یکپارچه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید