طرح گنجاندن قیمت تولیدکننده باعث ایجاد رقابت واقعی و بهبود کیفیت کالاها می شود


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813611

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با شبکه تجارت (اصناف کشور) گفت: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف سازی قیمت ها منجر به شکل گیری رقابت واقعی و ارتقای کیفیت کالاها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و شفافیت قیمت ها با توجه به اینکه حداکثر تخفیف برای واحدهای تولیدی (کارخانه ها) وجود دارد، رقابت واقعی و در نتیجه ارتقای کیفیت کالاها را به همراه خواهد داشت. به شبکه توزیع 3 درصد است. تخفیف بیش از 3 درصد مستلزم اخذ مجوزهای لازم است، بنابراین با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، تخفیف های وسوسه انگیز فروشگاه ها از بین می رود.


الزام فروشنده به درج قیمت مصرف کننده در قفسه

وی ادامه داد: طبق ماده 15 نظام صنفی، خرده فروش باید قیمت مصرف کننده در قفسه را در اختیار خریدار قرار دهد که در واقع یک استاندارد جهانی است.


تأیید هوشمند با وارد کردن فاکتورها در سیستم معاملاتی کلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درج فاکتورها در سامانه کلی معاملات، همچنین تصریح کرد: این امر باعث می شود بازرسی ها هوشمندانه و نظارت بر بازار بدون دخالت انسان باشد، زمانی که بار نظارتی و بازرسی از خرده فروشی ها برداشته شود. ثبات قیمت این اتفاق می افتد.


ثبات قیمت یکی از اهداف اصلی پروژه است

فاطمی امین ثبات قیمت ها را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: با اجرای طرح شفاف سازی قیمت ها و معرفی قیمت تولیدکننده می توان با کمترین چالش بازار را رصد کرد.


صادرات کشورمان از مرز 45 میلیارد دلار گذشت

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صادرات صادراتی و درآمدهای نفتی کشور گفت: صادرات غیرنفتی تا اول اسفند از مرز 45 میلیارد دلار گذشت و این نشان دهنده افق های روشنی در اقتصاد کلان کشور و با همدلی و همه ارکان است. ذینفعان شرایط امیدوار کننده ای در آینده خواهند داشت.


تورم را نقطه به نقطه کاهش دهید

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: تورم سالانه از 45 و 50 درصد در شهریور ماه به حدود 35 درصد رسیده و در نتیجه تورم نقطه به نقطه نیز کاهش یافته است.

در این جلسه روسای اتاق اصناف سراسر کشور به بیان مهمترین نکات (مجازی و شخصی) مشکلات شبکه توزیع و تجارت در طرح جدید معرفی قیمت تولید پرداختند.

رفع نگرانی های عمومی در خصوص قیمت نهایی کالاها در طرح جدید، حمایت از خرده فروشی در شبکه توزیع، افزایش نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای و الزام درج قیمت های مصرف کننده همزمان از مهم ترین موضوعات مطرح شده بود.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید