وزارت صنعت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، قیمت برخی کالاها بین 50 تا 70 درصد کاهش یافت.

وزارت صنعت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، قیمت برخی کالاها بین 50 تا 70 درصد کاهش یافت.

روهر نه : محمدصادق مفتح، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 50 تا 70 درصدی قیمت برخی کالاها از جمله آب معدنی و برخی قطعات یدکی خودرو با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده خبر داد. در هفته های اخیر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 50 تا 70 درصدی برخی کالاها از جمله آب معدنی و برخی قطعات خودرو با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده در هفته های اخیر خبر داد.

«محمدصادق مفتح» امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران، افزود: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، مردم توانستند خودشان ناظر قیمت شوند.

وی گفت: در این زمینه تفاوت قیمت تولید و مصرف برای کالاهای تندرو 20 درصد و برای کالاهای سرمایه ای و کند حرکت به عنوان لوازم خانگی حداکثر 30 درصد رعایت می شود.

مفتک ادامه داد: این ارقام، متر و معیاری را برای مصرف کنندگان ارائه می کند، بنابراین اگر اختلاف قیمت در کالاهای مصرفی بیش از 20 درصد و در کالاهای سرمایه ای بیش از 30 درصد باشد، می دانند که گران فروشی در حال وقوع است و بر اساس این تشخیص، این تفاوت وجود نخواهد داشت. “برای کاربران نهایی بسیار آسان شد.

وی افزود: در این مدت کوتاه اجرای طرح بازخوردهای خوبی از بازار دریافت شد و رقابت در سطوح توزیع و فروش به شدت افزایش یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: جریمه عدم گرانفروشی بزرگترین ضمانت اجرای این طرح است و با این تفاسیر مانند گذشته دیگر نیازی به سیستم های نظارتی سنتی مانند مجازات و کشف جرم نخواهد بود و منجر خواهد شد. به عدالت.”

وی گفت: در گذشته تولیدکنندگان محصول نهایی قیمت مصرف کننده را بر اساس دورترین فاصله و بالاترین قیمت قرار می دادند و به همین دلیل سیستم درج قیمت مصرف کننده ذاتاً منجر به بی عدالتی و عدم رقابت می شد، اما اکنون با اجرای طرح. کالاها منصفانه تر و با شرایط و قیمت بهتر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند و رقابت در دایره های توزیع و فروش تشدید می شود.

مفتک گفت: امروز شاهد کاهش 70 درصدی قیمت برخی برندها برای کالاهایی مانند فیلتر هوا و فیلتر روغن خودرو هستیم که نشان می دهد در گذشته ظلم و بی عدالتی سیستماتیکی وجود داشته است.

وی بیان کرد: در خصوص کالاها و سرمایه های معوقه از جمله لوازم خانگی، کارخانه ها موظفند فقط قیمت درب کارخانه را روی محصولات قید کنند و قیمت هایی که به دست مصرف کننده نهایی می رسد روی کالا در محل فروش درج می شود. با هماهنگی سازمان حفاظت.

کارخانه ها اجازه افزایش قیمت لوازم خانگی را نداشتند

معاون وزیر بازرگانی همچنین افزایش قیمت لوازم خانگی از کارخانه ها در 10 روز گذشته را تکذیب کرد و گفت: چنین مجوزی به کارخانه ها داده نشده است و در صورت افزایش غیرمنطقی قیمت ها در بازار، این افزایش قیمت خواهد بود. در نظر گرفته شده.”

دیدگاهتان را بنویسید