رئیس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: از ابتدای محدودیت‌های اینترنتی، فروش بنگاه‌های متوسط ​​و کوچک بین 40 تا 70 درصد و بنگاه‌های بزرگ بین 10 تا 20 درصد کاهش یافته است / تراکنش‌های مالی بین 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: از ابتدای محدودیت‌های اینترنتی، فروش بنگاه‌های متوسط ​​و کوچک بین 40 تا 70 درصد و بنگاه‌های بزرگ بین 10 تا 20 درصد کاهش یافته است / تراکنش‌های مالی بین 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.

روز جدید فرشاد وکیل زاده، رئیس اتحادیه سراسری کسب و کارهای مجازی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ​​کسب و کارهای بزرگ بین 10 تا 20 درصد کاهش فروش داشته اند و در مشاغل متوسط ​​و کوچک 40 تا 70 درصد کاهش فروش داشته ایم. دوره در بازارهای سنتی و کسب و کار. همچنین شاهد کاهش فروش آثار واقعی فضایی هستیم.

فرشاد وکیل زاده کسب و کار اینترنتی را به 2 دسته مجزا تقسیم کرد و افزود: دسته اول کسب و کارهایی هستند که فعالیت آنها بر روی وب سایت ها یا اپلیکیشن ها متمرکز است و دسته دوم کسب و کارهایی هستند که فعالیت آنها بر روی شبکه های اجتماعی و … متمرکز است. مختص اینستاگرام است. البته فعالان اینستاگرام را می‌توان به ۲ بخش نیز تقسیم کرد، بخشی که یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را به همراه صفحه اینستاگرام خود راه‌اندازی می‌کند و بخشی که فقط فعالیت‌های آن‌ها را در صفحات اینستاگرام دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر فعالان گروه اول به دلیل اینکه زیرساخت های خود را به داخل کشور منتقل کرده اند به دلیل کاهش سرعت اینترنت بین المللی یا فیلترینگ شبکه های اجتماعی دچار مشکل جدی یا آسیب مستقیمی نشده اند، اما گروه دوم که کوچک بوده اند. صفحاتی که معمولاً سایت یا اپلیکیشن جداگانه ای نداشتند، با مشکل بزرگی مواجه می شدند. البته در دسته اول کسب و کارهای کوچکی نیز وجود دارند که سرورها یا هاست آنها خارج از کشور است و زمانی که اینترنت محدود بود با مشکل و قطعی مواجه شدند.

وکیل زاده با اشاره به کاهش 50 تا 60 درصدی تراکنش های مالی، خاطرنشان کرد: محموله های پستی شرکت ملی پست بین 20 تا 25 درصد کاهش داشته و برخی گزارش ها حاکی از کاهش 100 درصدی فروش برخی مشاغل در اینستاگرام است. به عبارت دیگر فروش آنها صفر بوده است.

رئیس انجمن ملی کسب و کارهای مجازی درباره نحوه تحلیل آمارهای مختلف مرتبط با کاهش فعالیت کسب و کار اینترنتی پرسید؟ وی اذعان داشت: بیشترین کاهش فروش مربوط به مشاغل متوسط ​​و کوچک است، بنابراین آمار کاهش تعداد تراکنش های پرداخت یار بیشتر از کاهش مرسولات پستی است که دلیل آن این است که اکثر مشتریان پرداخت های یار هستند. در اصل یک کسب و کار هستند، اینها چیزهای کوچکی است، علاوه بر این، بیشترین افت فروش فعالان اینستاگرام مربوط به کسانی است که وب سایت یا اپلیکیشنی در کنار صفحه خود ندارند و در زمان تعلیق شبکه های اجتماعی و VPN، آنها فروش نزدیک به صفر بود.

به گفته این فعال صنفی؛ به طور متوسط، مشاغل بزرگ بین 10 تا 20 درصد کاهش فروش داشته اند و در مشاغل متوسط ​​و کوچک 40 تا 70 درصد کاهش فروش داشته ایم، البته در بازارهای سنتی نیز شاهد کاهش فروش بوده ایم. کسب و کارهای دنیای واقعی

وی به مناسبت اقدامات انجمن ملی کسب و کارهای مجازی با محوریت پیگیری مشکلات کسب و کارهای کوچک و متوسط، تصریح کرد: برای جبران خسارات وارده به فعالان اقتصادی، بسته های حمایتی اقتصادی را به ادارات مختلف دولتی ارائه کردیم. برای جبران بخشی از آسیب‌های ناشی از حمایت‌های دولت به کسب‌وکار، انتظار داریم در سالی که «مولد، دانش‌بنیان، اشتغال‌زا» نامیده می‌شود، حداکثر حمایت لازم از این بخش توسط دولت انجام شود.

رئیس اتحادیه مرکزی کسب و کارهای مجازی در پایان تاکید کرد: در مذاکرات انجام شده سعی شد حداقل در 4 بخش از کمک های دولتی برای کسب و کار استفاده شود: 1. تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت با وثیقه، 2. معافیت یا تخفیف مالیاتی. ، 3. معافیت یا تخفیفات مربوط به سازمان تامین اجتماعی از جمله حق بیمه کارکنان شاغل در این بخش. 4. ارائه بسته های تبلیغاتی رایگان یا کم هزینه در رسانه ها اعم از صدا و سیما یا فضاهای شهری.

دیدگاهتان را بنویسید