واگذاری عجولانه بنگاه ها به ضرر کارگران و واحدهای تولیدی است/ اجازه تبدیل واحدها به بنگاه های تجاری را نمی دهیم


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843609

محمدرضا فرزین گفت: واگذاری عجولانه بنگاه های اقتصادی به ضرر کارگران این واحدهای تولیدی و همچنین به ضرر بانک ملی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، محمدرضا فرزین صبح امروز در بازدید از بخش های مختلف شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به خروج زیانده این شرکت و آغاز سودآوری در سال 1400 اظهار داشت: بانک ملی ایران آمادگی دارد روند تولید را تشدید کند. در این شرکت باید پشتیبانی لازم را داشته باشد.

فرزین با اشاره به تکلیف بانک مرکزی در واگذاری بنگاه های اقتصادی گفت: بانک ملی ایران به موضوع واگذاری شرکت ها نگاه ملی دارد و منافع کارکنان و کارگران در شرکت ها و منافع مردم این شهرستان را در اولویت قرار می دهد. “

وی افزود: واگذاری عجولانه بنگاه های اقتصادی به ضرر کارگران این واحدهای تولیدی و همچنین به ضرر بانک ملی ایران است.

مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم در این بانک رسیدگی به وضعیت شرکت ها است که با جدیت دنبال می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک ملی ایران موظف است با خروج از بنگاه اقتصادی، کار بانکی خود را توسعه دهد چرا که یکی از اساسی ترین آسیب های کشور در حال حاضر مشکل تامین مالی مردم، تولیدکنندگان و دستگاه های مختلف دولتی است.

فرزین گفت: برای تقویت فرآیند تامین مالی و فاصله گرفتن از کارآفرینی باید به راهی در نقل و انتقالات دست پیدا کنیم که با حفظ اشتغال کارکنان و توسعه فعالیت واحدهای واگذار شده، بانک به هدف خود در توسعه بانکی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران مجموعه ای از شرکت ها در تمامی صنایع کشور را تحت پوشش دارد، گفت: واگذاری این شرکت ها باید با هدف تامین منافع مردم و رفع نیازهای صنایع مربوطه باشد.

015cd7b7 b65c 42ef 86dc f5a880444ec6 خبر خاکستری

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی ادامه داد: البته در واگذاری ها قدرت بخش خصوصی برای تملک این واحدهای تولیدی لحاظ می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: قصد بانک ملی ایران از خروج از این شرکت، سودآوری نیست، خریداران شرکتی باید علاوه بر حفظ اشتغال، بتوانند با اجرای طرح توسعه، روند تولید را تقویت کنند.

فرزین تاکید کرد: بانک ملی ایران اجازه نمی دهد سهام واگذار شده به بخش خصوصی به بنگاه تجاری تبدیل شود.

3e0c2931 e824 49a3 8c2d dbd36b748f24 خبر خاکستری

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تصمیم این بانک برای تامین مالی واحدهای واگذار شده گفت: دغدغه ما رفع نگرانی مردم بومی برای حفظ واحدهای تولیدی و تقویت روند اشتغال جوانان در منطقه است.

در این بازدیدها علی بابای کارنامی و منصورعلی زارعی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، جواد بخشی رئیس اداره کل بازرسی بانک ملی ایران، محمدحسین فروزان مهر رئیس گروه توسعه ملی شرکت سرمایه گذاری، حنالی رشیدی رئیس شعب مازندران و تعدادی از مدیران استانی، محمدرضا فرزین ضمن گفتگو با کارگران، نگاهی دقیق به شرایط تولید و مشکلات این شرکت ها انداختند.

در این بازدیدها، نمایندگان ساری در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان با ارزیابی رویکرد بانک ملی ایران برای تقویت بخش تولید در استان مازندران، بر رویکرد اشتغال محور واگذاری این بانک تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید