واگذاری واحدها از مجتمع صنعتی اسفراین و پالایشگاه شازند به صندوق بازنشستگی

حسین قربان زاده با بیان اینکه سی و هشتاد و یکمین جلسه هیئت واگذاری با حضور اعضای هیئت مدیره، وزرای ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: فروش سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در روزهای آتی انجام شد. ملاقات.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در قالب سه بلوک عرضه می شود که جزئیات و اطلاعیه آن هفته آینده منتشر می شود.

گربان زاده در این خصوص گفت: این شرکت ارزش بالایی دارد و شرکت های بزرگ زیرمجموعه این شرکت هستند و در واقع 40 درصد پتروشیمی های کشور مربوط به هلدینگ خلیج فارس است که در سال گذشته ارزآوری خوبی برای کشور داشت. . “

معاون وزیر اقتصاد افزود: در رابطه با این پیشنهاد قطعا شاهد رقابت خوبی خواهیم بود و البته مذاکرات خوبی با مشتریان احتمالی که آمادگی شرکت در مناقصه را دارند، در جریان است.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره دیگر مصوبات این جلسه گفت: بر اساس مصوبه تیرماه سال جاری هیات وزیران، سازمان موظف است بخشی از سهام مجتمع صنعتی اسفراین و پالایشگاه نفت امام خمینی شازند را به صندوق بازنشستگی واگذار کند تا مشخص شود. قیمت سهم این شرکت ها در این جلسه ساخته شدند.

گربان زاده گفت: با توجه به اینکه سهام پالایشگاه های نفت امام خمینی شازند آماده عرضه در بورس است، منتظر دستور وزیر اقتصاد هستیم تا با توجه به ملاحظات بازار سرمایه این عرضه اولیه را در زمان مناسب انجام دهیم. “

وی افزود: این پالایشگاه به دلیل پیچیدگی تکنولوژی و کیفیت بنزین یکی از اولین و مورد نظرترین پالایشگاه ها است و امیدواریم تحویل اولیه این شرکت با موفقیت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید