دستور رئیس جمهور برای گازرسانی به نیروگاه شازند و تعطیلی نفت کوره/پالایشگاه و پتروشیمی به آلودگی هوای اراک کمک زیادی می کند.


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904614

نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در مجلس اعلام کرد;

آصفری گفت: رئیس جمهور به طور ویژه به وزیر نفت دستور داد که در خصوص گازرسانی به نیروگاه شازند و جلوگیری از تزریق گازوئیل اقدام کند، بنابراین امیدواریم با دستور وزیر نفت اجازه استفاده از گازوئیل داده نشود. آقای ن، رئیسی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به لزوم جلوگیری از سوختن مازوت در نیروگاه حرارتی شازند گفت: اخیرا در جلسه ای که حدود یک ماه پیش با رئیس جمهور داشتم نامه ای در خصوص مشکلات آلودگی هوای اراک و اراک ارائه شد. آقای رئیسی به طور ویژه به وزیر نفت دستور دادند که گاز نیروگاه شازند را تامین کند و از تزریق گازوئیل جلوگیری کند.

وی افزود: امیدواریم با دستور رئیس جمهور اجازه استفاده از گازوئیل داده نشود و سهمیه گاز این نیروگاه به طور کامل تخصیص یابد تا شاهد مشکل آلودگی ناشی از سوختن گازوئیل در این نیروگاه باشیم.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: پالایشگاه و پتروشیمی سهم زیادی در آلودگی هوای اراک، شازند و روستاهای منطقه دارد و انتظار داریم دستگاه قضایی در این مورد ورود کرده و اقدامات لازم را برای پیشگیری و برخورد انجام دهد. آی تی.

آصفری تاکید کرد: باید صنایع آلاینده را ملزم به استفاده از سوخت استاندارد و خروجی فیلتر کرد تا میزان آلایندگی کاهش یابد.

به گزارش دیار آفتاب؛ نیروگاه شازند به دلیل استفاده از سوخت گازوئیل به ویژه در فصول سرد سال یکی از مهمترین عوامل آلایندگی در شهرهای اراک و شازند محسوب می شود. استفاده از سوخت گازوئیل که آلودگی های زیادی را به همراه دارد، همواره یکی از موضوعاتی بوده که از سوی مردم مطرح می شود و فعالان محیط زیست مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته اند.

رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان مرکزی در جلسات مختلف مشکل آلودگی هوای اراک را مورد تاکید قرار داد و به مردم اراک گفت: دولت قطعاً توجه ویژه ای به وضعیت آلودگی اراک دارد و هر توسعه ای در این کشور باید انجام شود. با حفاظت از محیط زیست همراه باشد. باید محیط زیست را برای مردم حفظ کرد و آلاینده ها مردم را آزار ندهند، برخی از آمار بیماری ها در این شهر و استان ناشی از آلاینده هاست.

استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور تاکید کرد: معضل آلودگی هوا چند لایه و چند وجهی است که یک شبه به وجود نیامده و یک شبه برطرف نمی شود، اما باید متوقف شود. سوزاندن مازوت نیروگاه شازند به عنوان یک استثناء.

اراک یکی از آلوده ترین شهرهای کشور است و در این راستا صنایع مختلف با حجم بالایی از آلودگی نقش پر رنگی را ایفا می کنند اما شهروندان اراکی امیدوارند امسال حداقل با جلوگیری از سوزاندن نفت کوره اقدام کنند. در نیروگاه شازند به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی بخشی از مشکل حل می شود آلودگی هوای اراک چند سالی است که حل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید