کاهش 45 درصدی احتراق نفت کوره در نیروگاه اراک / پرداخت 200 میلیارد تن عوارض آلایندگی ایرالکو به شهرداری اراک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب در مجلس یازدهم در نشست نمایندگان مجلس اندیشه و وحدت اسلامی درباره وضعیت نفت کوره در نیروگاه شازند گفت: این در نهایت ما را به سمتی سوق داد. با تعدادی از سازمان های مردم نهاد به دفتر وزیر نیرو مراجعه کنید و به طور ویژه به این موضوع بپردازید.

نفت کوره 45 درصد کاهش یافت

وی افزود: پس از این جلسه از 2 تا 3 روز گذشته تا امروز حدود 45 درصد مصرف نفت کوره کاهش یافته و باعث رفع بخشی از این آلودگی از شهرهای اراک و شازند شده است، اما باید بدانید مشکل آلودگی هوای اراک راه حل های دیگری می طلبد.

اسفاری تصریح کرد: شرکت ایرالکو با اقدامات زیر پس از 9 سال 200 میلیارد تن از عوارض آلایندگی خود را به حساب شهرداری اراک واریز کرد که بسیار کم است. به طور کلی مسائل مربوط به قانون کلی کاهش آلودگی هوای اراک نیاز به پیگیری دارد.

وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و تاکنون منجر به افزایش 25 درصدی حقوق شده است.

نماینده اراک افزود: البته با توجه به شرایط موجود در بودجه امسال و تلاش دولت برای افزایش 10 درصدی حقوق برای تمامی رده های کارکنان و بازنشستگی، نمی توان امیدوار بود که حقوق ها به حد قابل قبولی برسد. “

به نظر من بهتر است از نیروهای بومی برای پست های رهبری استفاده شود

آصفری در خصوص دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران و مدیران گفت: سعی کردیم بر اساس این دستور زیاد در انتصابات دخالت نکنیم. البته هنوز استاندار در خصوص تعیین استانداران نظر نمایندگان استان را نخواسته است اما در مجموع فکر می کنم بهتر است از نیروهای بومی استان برای حکمرانی استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید