استفاده از نفت کوره در نیروگاه تبریز ادامه دارد / نماینده ای از تبریز به وزیر نفت به شدت تذکر داد

زمان: 15:20
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777522

نگرانی از احتمال آلودگی نیروگاه تبریز در روزهای اخیر افزایش یافته است و این نگرانی در اظهارات نماینده تبریز چند برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج ؛ افزایش آلودگی هوای تبریز به دلیل استفاده از نفت کوره در نیروگاه برق تبریز به یکی از مشکلات زیست محیطی تبدیل شده است. آناج طی چند روز گذشته در چندین گزارش خبری به وعده ها و جنجال های مقامات نگاه کرده بود.

علیرغم هشدارهای مقامات و رسانه ها ، به نظر می رسد استفاده از نفت کوره در این نیروگاه همچنان ادامه دارد. روحولا متکارکارزاد ، امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ، در اظهارات شفاهی خطاب به وزیر نفت گفت: تابستان امسال دستورالعمل عجیبی توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر شد که در آن گاز تعیین شد. فقط دو نیروگاه گاز مصرف می کنند «دمای تبریز و سهند در استان آذربایجان شرقی صفر محاسبه می شود!

این بدان معناست که نیروگاه های تبریز باید روزانه 1.8 میلیون لیتر مازوت مصرف کنند که معادل پتانسیل 350 تن گوگرد است که در هوای تبریز منتشر می شود و 40 تا 50 واحد هوای آن شهر را آلوده می کند.

این اندیشمند از دیدار سال گذشته نمایندگان تبریز با وزیر نفت وقت برای حل این موضوع خبر داد و گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که سال گذشته ما با نماینده تبریز جلسه ای با وزیر نفت سابق داشتیم و این موضوع را مطرح کردیم. اما متأسفانه ، او گفت ، ما درصد کشور را در اینجا محاسبه می کنیم و نمی توان استان را در نظر گرفت!

نکته قابل توجه در اظهارات نماینده مردم تبریز این است که می گوید: مردم تبریز با اینکه مصرف گازشان کاهش یافته اما به جای تشویق مجازات شدند. از سوی دیگر ، کل مصرف گاز استان 22 و 45 میلیون متر مکعب در روز است که 2 و 3 میلیون متر مکعب آن مربوط به این دو نیروگاه است که با وسایل دیگر جبران می شود.

حال باید دید با وجود افزایش تولید و انتقال گاز به شمال غرب ، آیا استفاده از نفت کوره در نیروگاه تبریز متوقف می شود؟ در پایان ، این متفکر آزاد به وزیر نفت هشدار داد که اگر این دستورالعمل ظرف دو هفته آینده لغو نشود ، از او سوالی خواهد پرسید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید