نفس البرز کمبود نفت کوره در نیروگاه شهید رجایی قزوین بود/ ناسالم برای اقشار آسیب پذیر؛ شرایط 50 درصد از روزهای سال

ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791499

فردین حکیمی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و صنعت در البرز، فعالیت های آلودگی در غرب استان، افزایش برداشت از آب های زیرزمینی و تغییر کاربری اراضی به عنوان منبع آلودگی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در استان به خوبی سایر کلانشهرها نیست، گفت: 50 درصد از روزهای سال برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است.

فردین حکیمی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و صنعت در البرز، فعالیت های آلودگی در غرب استان، افزایش برداشت از آب های زیرزمینی و تغییر کاربری اراضی، منابع آلودگی افزایش یافته است. متاسفانه نیروگاه شهید رجایی قزوین در حال حاضر از سوخت گازوئیل استفاده می کند. “.

وی با اشاره به اینکه البرز در جهت باد غالب است، گفت: منابع آلودگی در استان وجود دارد و همزمان با وارونگی دما انباشت آلاینده ها خواهیم داشت، نیروگاه منتظر قائم از سوخت استفاده نکرده است. روغن از سال 1373 و سیمان آبیک با همین شرایط.

حکیمی افزود: پیش بینی وضعیت اضطراری آب و هوا و مصرف نفت کوره در سیمان آبیک انجام شده است، اما محیط زیست پیگیری های لازم را خواهد داشت تا ظرفیت دودکش از حد استاندارد بیشتر نباشد، در غیر این صورت علاوه بر پیگرد قانونی، نام بلوک در لیست آلاینده ها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از 13 هزار تاکسی کرج فرسوده هستند و اتوبان کرج – قزوین یکی از منابع آلایندگی است، گفت: این موضوع نیز مهم است.

حکیمی در خاتمه با تاکید بر اینکه جایگاه های کرج از سوخت یورو 4 استفاده می کنند، افزود: منابع آلایندگی موثر در آلودگی هوا باید محدود شود به ویژه فعالیت معادن شن و ماسه در غرب استان و تهران دشت که فقط در این منطقه است. موارد اضطراری «آنها تعطیل خواهند شد، بنابراین نباید در سال های آینده اجازه فعالیت های معدنی داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید