هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم شده است

هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم شده است

روز جدید : بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۸ آبان) میانگین کیفیت هوای تهران به دلیل پایداری جو و تجمع آلاینده‌ها در محدوده ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد.

پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به دلیل پایداری شرایط جوی طی ساعات گذشته و تجمع آلاینده‌ها، کیفیت هوای صبح امروز (۱۶ آبان) در اکثر مناطق برای گروه‌های آسیب‌پذیر در محدوده ناسالم و ناسالم قرار می‌گیرد.

تداوم این شرایط جوی و عدم وزش بادهای موثر در طول روز باعث محدود شدن انتشار آلاینده ها و نامطلوب ماندن کیفیت هوا می شود که احتمالاً برای گروه های آسیب پذیر در پرترددترین مناطق ناسالم خواهد بود.

بامداد چهارشنبه (19 آبان) افزایش ترافیک صبحگاهی همراه با تجمع آلاینده ها در ساعات گذشته باعث افزایش غلظت ذرات گرد و غبار در اکثر نقاط پرتردد می شود. شرایط مساعدی برای انتشار آلاینده ها در طول روز فراهم نمی شود.

در غیاب وزش باد موثر تا ساعات پایانی روز چهارشنبه (19 آبان) غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و شرایط ناسالم برای گروه های حساس در اکثر نقاط پرتردد پیش بینی می شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات گرد و غبار زیر 2.5 میکرون» با میانگین 120 بوده و کیفیت هوای پایتخت برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 126 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید