هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

روز جدید بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (14 خرداد) با کاهش سرعت باد و آغاز ترافیک جاده‌ای، کیفیت هوای تهران در مناطق پرتردد در مناطق ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با توجه به کاهش سرعت وزش باد در ساعات اخیر و شروع تردد خودروها، کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد را صبح روز پنجشنبه (14 خرداد) برای گروه های حساس ناسالم پیش بینی کرد. افزایش تدریجی سرعت باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، اگرچه افزایش دما در برخی بعدازظهرها ممکن است غلظت آلاینده‌های ازن را در برخی مناطق افزایش دهد، علاوه بر این وزش باد نسبتاً شدید در بعدازظهر ممکن است گرد و غبار را به مناطق مستعد ارسال کند. وجود خواهد داشت.

کاهش سرعت وزش باد تا اواخر وقت پنجشنبه همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در برخی نقاط پرتردد برای گروه های آسیب پذیر ناسالم خواهد بود. کاهش نسبی سرعت باد تا صبح روز جمعه (15 خرداد) باعث تجمع آلاینده ها می شود اما با کاهش تردد خودروها در تعطیلات، غلظت ذرات معلق کاهش می یابد.

وزش بادهای موثر در طول روز تجمع آلاینده ها را محدود می کند، اما در بعدازظهر به دلیل افزایش دما، انتظار می رود غلظت ازن تولید و افزایش یابد. همچنین با کاهش نسبی سرعت باد تا ساعات پایانی روز جمعه همراه با تردد وسایل نقلیه، افزایش غیرمنتظره غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط پرتردد رخ نخواهد داد.

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته با میانگین 158 “موفق ذرات زیر 2.5 میکرون” شده و کیفیت هوای پایتخت برای همه گروه ها در وضعیت ناسالم قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 108 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید