هوای تهران بار دیگر برای اقشار آسیب پذیر ناسالم شده است

هوای تهران بار دیگر برای اقشار آسیب پذیر ناسالم شده است

روز جدید : بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (اول خرداد) در شرایط ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (اول خرداد) به دلیل عدم وزش باد موثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد برای گروه‌های آسیب پذیر ناسالم است. .

با جو نسبتاً پایدار و عدم وزش باد مؤثر در طول روز، انتشار آلاینده ها محدود می شود. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی، غلظت ذرات معلق را افزایش می دهد و کیفیت هوا در نقاط پرتردد برای گروه های آسیب پذیر ناسالم خواهد بود.

کاهش سرعت وزش باد تا بامداد دوشنبه (دوم خرداد) منجر به تجمع آلاینده ها و همزمان با شروع ترافیک افزایش غلظت ذرات معلق می شود که منجر به بدتر شدن کیفیت هوا در اکثر مناطق می شود. افزایش تدریجی سرعت باد در طول روز شرایط مساعدی را برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می کند، هرچند با افزایش دما نسبت به روز گذشته فرصت تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن در برخی از بعدازظهرها فراهم می شود.

با افزایش سرعت باد تا ساعات پایانی روز دوشنبه، کاهش غلظت ذرات گرد و غبار و بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات گرد و غبار زیر 2.5 میکرون» با میانگین 114 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 110 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید