کیفیت هوای مناطق شلوغ تهران همچنان برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

کیفیت هوای مناطق شلوغ تهران همچنان برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

روز جدید طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که هوای تهران در حال حاضر در شرایط قابل قبولی قرار دارد، با حاکمیت پایداری نسبی جوی و عدم وزش باد موثر، کیفیت هوای تهران در اکثر مناطق پرتردد، مناطق ناسالم برای اقشار آسیب پذیر خواهد بود. گروه ها.

پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح روز سه‌شنبه (۱۵ فروردین) با ثبات نسبی جوی و عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک، غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در اکثر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم قرار می‌گیرد. برای گروه های آسیب پذیر

افزایش سرعت باد در طول روز شرایط مناسبی را برای انتشار آلاینده ها فراهم می کند. این در حالی است که وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات منجر به احتمال انتشار گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خواهد شد. وزش باد موثر تا پایان روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود.

صبح روز چهارشنبه (19 فروردین) با توجه به کاهش نسبی سرعت باد و افزایش ترافیک صبحگاهی، غلظت آلاینده ها تا حدودی افزایش می یابد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش سرعت موثر باد در طول روز و بادهای نسبتاً شدید در برخی ساعات، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. این شرایط جوی تا پایان روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود.

آلاینده های شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات موفق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 79 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 87 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید