کیفیت هوای ناسالم پایتخت برای اقشار آسیب پذیر

کیفیت هوای ناسالم پایتخت برای اقشار آسیب پذیر

روز جدید : پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با وجود ناسالم بودن وضعیت کیفی هوای تهران برای گروه های آسیب پذیر بامداد امروز (۸ اردیبهشت)، تداوم وزش بادهای موثر تا اواخر وقت پنجشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق و در نتیجه کیفیت هوا می شود. در اکثر مناطق وضعیت قابل قبولی دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۸ اردیبهشت) به دلیل عدم وزش باد موثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای برخی نقاط پرتردد برای گروه‌های آسیب پذیر ناسالم خواهد بود. .

افزایش ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در طول روز، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. تداوم وزش بادهای موثر تا اواخر وقت پنجشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق شده و کیفیت هوا در اکثر مناطق در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

کاهش نسبی سرعت باد تا بامداد روز جمعه (18 اردیبهشت) باعث انباشت آلاینده ها می شود اما کاهش تردد خودروها در تعطیلات باعث کاهش غلظت ذرات گرد و غبار نسبت به روز گذشته می شود. افزایش سرعت وزش باد در طول روز شرایط مساعدی را برای انتشار آلاینده ها ایجاد می کند، البته با وزش باد نسبتا شدید در ساعاتی از بعدازظهر احتمال گرد و خاک در مناطق آسیب پذیر وجود خواهد داشت.

در صورت تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی روز جمعه و وزش باد موثر، کاهش غلظت ذرات و ایجاد وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات گرد و غبار زیر 2.5 میکرون» با میانگین 104 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 103 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید