هوای زنجان برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است

ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796153

کارشناس آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان:

کارشناس آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر هوای زنجان برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الناز هاشمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان اداره کل هواشناسی استان تا روز شنبه (13 دی) جو پایدار خواهد بود.

وی گفت: پایداری جو معمولاً با آلودگی هوا همراه است.

هاشمی با اشاره به شاخص آلودگی هوای استان زنجان طی 24 ساعت گذشته گفت: شاخص آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته تا ساعت 11 صبح امروز 123 است.

کارشناس آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا هر ساعت چک می شود و احتمال افزایش این آلودگی وجود دارد، گفت: در حال حاضر هوای زنجان برای اقشار آسیب پذیر ناسالم است. گروه ها.

وی گفت: به افراد مسن، مبتلایان به بیماری های ریوی و قلبی و کودکان توصیه می شود در چنین مواقعی از خانه بیرون نروند. دوستت دارم.

هاشمی در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط کنونی هواشناسی گفت: میزان آلودگی هوای زنجان برای تعطیلی واحدهای تولیدی یا جفت و انفرادی خودروها به اندازه ای نیست که وضعیت هواشناسی پایدار است.

کارشناس آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه افزایش شاخص آلودگی هوا در چنین شرایط جوی طبیعی است، گفت: با شروع بارندگی کاهش می یابد.

وی با اشاره به مفهوم کمیت محاسبه شده در شاخص کیفیت هوا گفت: شاخص کیفی بین صفر تا 50 به معنای هوای پاک و سالم برای همه مردم است.

هاشمی با بیان اینکه شاخص کیفی بین 51 تا 100 به معنای هوای قابل قبول است که افراد بسیار حساس در صورت امکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین را در این شرایط کاهش دهند، خاطرنشان کرد: شاخص کیفی بین 101 تا 150 به معنای هوای ناسالم برای گروه ها است. حساس (وضعیت فعلی).

وی گفت: شاخص کیفیت بین 201 تا 300 به معنای زمان بسیار ناسالم است. در این شرایط، مردم باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین در فضای باز خودداری کنند.»

هاشمی افزود: شاخص کیفیت بین 301 تا 500 نیز به معنای آب و هوای خطرناک است و افراد در چنین شرایطی از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید