سوخت سوخت نیروگاه شهید رجایی قزوین در استان البرز نفس می کشد/ دود ناشی از معادن و عدم توزیع استاندارد سوخت برای عموم قابل مشاهده است.

ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785549

این روزها آژیر قرمز آلودگی هوای کلانشهر کرج بیش از هر جای دیگری به صدا در می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها آلودگی هوا قصد خروج از آسمان البرز را ندارد و ناپایداری همچنان پابرجاست.

آژیر قرمز آلودگی هوا بیش از هر جای دیگری در کلان شهر کرج به صدا درآمد تا جایی که با تاج در هم آمیخت و نفس مردم را بند آورد.

در این میان موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی و نیروگاهی نیز مطرح می شود موضوعی که مدیرکل محیط زیست استان البرز توضیح داد.

فردین حکیمی در گفت و گو با تیتریک می گوید؛ منابع ثابت، واحدهای صنعتی و تولیدی باید از سیستم فیلتراسیون مناسب استفاده کنند.

او ادامه می دهد؛ عدم توزیع استاندارد سوخت در استان البرز می تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی در کلان شهر کرج موثر باشد.

حکیمی گفت: مصرف نفت کوره در نیروگاه شهید رجایی استان قزوین و معادن پایتخت واقع در شرق البرز نیز از عوامل آلودگی هوای این استان است.

به گفته حکیمی، تعطیلی موقت واحدهای بالقوه آلاینده، توقف فعالیت های عمرانی و تشدید کار با خودروهای فاقد معاینه فنی باید در دستور کار قرار گیرد.

همانطور که برای جلوگیری از بیماری عروق کرونر باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد، آلودگی هوا نیز نباید به راحتی اجتناب شود و باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید