کاهش 6 میلیون مترمکعبی مصرف گاز و سرما در استان البرز / امداد و نجات مردم تضمین می کنند که از سوخت گازوئیل در نیروگاه ها استفاده نکنند.

ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783616

با شروع فصل سرما لازم است مصرف گاز در تمامی بخش ها مدیریت شود، موضوعی که کارشناسان شرکت گاز استان البرز نیز بر آن تاکید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول توسط تیتریکاین روزها هوا سرد است و خانه های مردم به شدت نیازمند گرما است، در استانی که 70 درصد مردم آن از گاز استفاده می کنند.

رئیس عمده فروشی شرکت گاز استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مصرف گاز در 24 ساعت 24 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

نوروزنیا ادامه می دهد؛ این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 1378 6.2 میلیون مترمکعب افزایش نشان می دهد که 18.6 میلیون مترمکعب است.

با شروع فصل سرما باید در تمامی بخش ها مدیریت کرد، موضوعی که یکی از کارشناسان شرکت گاز استان البرز به آن اشاره کرد.

علیزاده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ دمای آسایش که بین 21 تا 25 درجه است باید رعایت شود، البته در کشورهای دیگر این رقم 18 تا 22 درجه است.

او ادامه می دهد؛ به ازای هر درجه کاهش دما، مصرف انرژی حدود 6 درصد کاهش می یابد، اما استفاده از پرده های ضخیم در منازل نیز ضروری است.

b58edb5c 1355 4c18 9c67 10d21b0f71af خبر خاکستری

به گفته علیزاده، شهروندان می توانند در منزل از لباس های گرم استفاده کنند و در صورت مصرف زیاد، نگران ریزش گاز در روزهای سرد نباشید.

مدیر عملیات شرکت گاز استان البرز نیز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این قبض برای خانواده هایی که کمتر از 200 متر مکعب گاز در ماه مصرف می کنند رایگان است.

سپهری فر ادامه داد؛ خانوارهایی که نسبت به سال های گذشته 10 درصد کاهش مصرف گاز داشته اند از کاهش 10 درصدی قیمت گاز بهره مند می شوند.

وی گفت: اگر برخی خانواده ها مصرف گاز را 15 درصد افزایش دهند، قبض گاز آنها 15 درصد افزایش می یابد.

به گفته سپهری فر، اگر این رقم نسبت به سال های گذشته 80 درصد افزایش یابد، حساب خانوارها 50 درصد افزایش می یابد.

اما با مصرف گاز محیط زیست بهتر می شود، مشکلی که کارشناس محیط زیست شرکت گاز البرز را برجسته می کند.

کیانی در مصاحبه با تیتریک می گوید؛ صرفه جویی در مصرف گاز باعث می شود شاهد استفاده از نفت کوره در نیروگاه های البرز نباشیم.

آنچه مسلم است مدیریت مصرف صرفاً به معنای کم مصرف نیست، بلکه به معنای مصرف به میزان لازم است، باید با خیال راحت و صحیح از آن استفاده کنیم تا با خطر مواجه نشویم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید