سرگزی نماینده زابل: مردم برای گرم شدن در روستاها باید از فضولات حیوانات استفاده کنند/ بچه های کوچک برای گرم شدن در این سرما باید از سه پتو استفاده کنند.

سرگزی نماینده زابل: مردم برای گرم شدن در روستاها باید از فضولات حیوانات استفاده کنند/ بچه های کوچک برای گرم شدن در این سرما باید از سه پتو استفاده کنند.

نماینده مردم زابل در شورای اسلامی با اشاره به کمبود بطری نفت سفید و گاز در این منطقه گفت: مردم مجبورند برای گرم کردن خود در روستاها از هیزم و فضولات حیوانی استفاده کنند و متأسفانه مسئولان مراجعه نمی کنند. حول محور توجه به مردم منطقه در این شرایط سخت است.”

محمد سرگزی درباره وضعیت زابل با ورود موج سرما و طوفان شن گفت: با توجه به سرمای بی سابقه ای که در 60 سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل رخ داد دمای هوا به منفی 20 درجه رسید. همزمان با این سرما 100 کیلومتر طوفان در زابل آمد به طوری که دید به کمتر از 5 متر رسید و متاسفانه هیچ حمایتی از سوی دستگاه های اجرایی از مردم سیستان و بلوچستان نداشتیم.

ما با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستیم

وی در ادامه بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی محروم است که مردم می توانند از آن برای گرم کردن خود استفاده کنند، در این شرایط با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستیم، به طوری که مردم مجبور به گرم کردن خود در روستاها هستند و از هیزم استفاده می کنند. و فضولات حیوانی در همین شرایط شاهد بودیم که در تربت جام اتفاق خوبی افتاد که برای مدتی خط لوله گاز متوقف شد و دولت با تمام قوا وارد آنجا شد و اجاق گاز و نفت سفید رایگان در اختیار مردم قرار داد و گاز را رایگان کرد.

نماینده مردم زابل در شورای اسلامی تصریح کرد: تمام دولت برای حمایت از مردم تربت جام بسیج شد و این اتفاق خوبی بود. مردم سیستان و بلوچستان خوشحال هستند که این اتفاق در تربت جام رخ داده است، اما این سوال برایشان پیش می آید که چرا با وجود اینکه شرایط مردم سیستان و بلوچستان بسیار سخت تر از این منطقه بود، به منطقه ما توجهی نشد. ? مردم در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و از مرزها محافظت می کنند.

مردم در شرایط بسیار سختی قرار دارند

سرگزی در عین حال گفت: درست است که در این چند روز محموله های نفت سفید و سیلندر گاز ارسال شده است اما چون شبکه حمل و نقل وجود ندارد به دست مردم نرسیده است. شرایط منطقه بسیار سخت است. بچه های کوچک باید در این سرما با سه پتو خود را گرم کنند، این بچه ها چه گناهی کرده اند که دولت به آنها توجه نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید