تولد حیوانات ناقص تهدیدی برای امنیت غذایی یزد است/میزان شیر تولیدی در یزد متاثر از ورودی حیوانات بی کیفیت است.


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907303

یکی از دامداران استان یزد از وقوع یک فاجعه در بین جمعیت گاوهای استان یزد خبر داد و گفت: با توجه به افزودن مواد بی کیفیت غیرمجاز به مواد اولیه دامی توسط شرکت تعاونی دامپروری یزد، دام های استان در حال افزایش است. با خطر سقط جنین و کاهش شیردهی مواجه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از دامداران استان یزد که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: نهاد دولتی مورد نیاز استان از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان به سرپرستی شرکت تعاونی دامپروری شهر یزد جهت توضیح بین پرورش دهندگان قرار گرفت. : متأسفانه شرکت تعاونی دامپروری یزد خرمای خشک فاسد و کود اوره بی کیفیت را به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوزهای لازم به این مواد اولیه اضافه کرده است.

وی ادامه داد: افزودن غیرمجاز این مواد به خوراک دام باعث سقط جنین و زایمان زودرس در آنها شده است که به همین دلیل دام های متولد شده در استان در حال حاضر دارای نقص عضوی و غیره و همچنین کمیت هستند. به همین دلیل تولید شیر در استان نیز کاهش یافته است.

این دامپرور استان یزد گفت: متأسفانه این افراد برای اینکه در فرآیند تست کیفی مواد اولیه آزمایشگاهی شناسایی نشوند از مواد ضد قارچ استفاده کردند که این مواد بی کیفیت را وارد مواد اولیه دامی کردند تا بتوانند آزمون آزمایشگاهی را با موفقیت بگذرانند. رویه های تایید شده.ترک

این کشاورز یزدی با اشاره به اینکه استفاده از خرمای خشک در خوراک دام گاهی انجام می شود، خاطرنشان کرد: اما مشکلی که در حال حاضر به وجود می آید استفاده از خرمای خشک فاسد و بی کیفیت است که مشکلات زیادی را به همراه داشته است و این امر ضرر هنگفتی را به همراه داشته است. به کشاورز و حتی برای روستاها و مردم عادی.

در پایان این دامدار استان یزد با بیان اینکه مواد اولیه دامی عرضه شده به شرکت دامپروری شهر یزد از سبوس، ذرت، جو و سویا بوده است، گفت: خرمای خشک فاسد جایگزین این مواد شده است، بنابراین به طور طبیعی وزن اینها حال سوال این است که این منابع اضافی توسط چه کسی و کجا هزینه شده است؟ جست و جو برای یافتن پاسخ این سوال ممکن است جنبه های دیگری از این ماجرا را روشن کند.


یزدرسا: گفتنی است کشاورز مصاحبه شده به دلیل فشارهای احتمالی برخی افراد تمایلی به انتشار نام خود نداشت اما این خبر توسط منابع مختلف تایید شده و سایت یزدرسا به طور کامل این موضوع را از سوی مسئولان مربوطه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید