سیدهادی خامنه‌ای: مسئولان با سیاست‌ها و اقدامات نادرست توده‌های کوچک مردم را کوچک‌تر نکنند/ مردم به‌جای تلاش برای خدمت به مردم در زندگی خود محدودیت ایجاد می‌کنند.

سیدهادی خامنه‌ای: مسئولان با سیاست‌ها و اقدامات نادرست توده‌های کوچک مردم را کوچک‌تر نکنند/ مردم به‌جای تلاش برای خدمت به مردم در زندگی خود محدودیت ایجاد می‌کنند.

روز جدید روحه‌الاسلام والمسلمین حمایت از معیشت و رفاه مستضعفان باید مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام قوه مجریه باشد و نباید با سیاست‌ها و اقدامات نادرست به فروپاشی اقتصادی و کوچک‌تر کردن توده‌ها کمک کند. .

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید فطر در دارالزهرا با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور برای ایشان رحمت الهی: همه رحمت و همه تعرض به حقوق اهل بیت علیهم السلام دیگر افزایش یافته و این رفتارهای پرخاشگرانه باید جای خود را به تعامل و گفت و گو بدهد.

وی گفت: پیروان همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی اگر به ریسمان مشترک وحدت و رعایت حقوق بشر پایبند باشند کمتر شاهد این درگیری های فرسایشی و قومیتی خواهیم بود.

سید هادی خامنه ای گفت: همه مسلمانان امروز باید بیش از هر زمان دیگری بر مشترکات دین و شرع مقدس تاکید کنند و از زمزمه ها و نزاع ها و کینه توزی ها پرهیز کنند و علمای دین نیز باید در توصیه های خود جوانان را از افراط گرایی حفظ کنند.

وی افزود: حق بر خلاف هدف آفرینش و زندگی مسالمت آمیز که در قرآن و در کلام معصومین بارها بر آن تاکید شده است، بیش از حق رغبت و طمع و اسراف است.

سیدهادی خامنه ای یادآور شد: روزه در همه ادیان الهی وجود دارد و یکی از مهمترین خواص و نتایج روزه واقعی دوری از این طمع و اسراف و تضییع حقوق دیگران است.

وی همچنین با انتقاد از افرادی که با وجود مسئولیت های اجرایی در کشور، به جای تلاش برای خدمت به مردم، زندگی خود را محدود می کنند، افزود: درک زندگی مردم به ویژه مستضعفان و حمایت از معیشت و رفاه مستضعفان. باید مهم ترین و ضروری ترین اقدام باشد. «مجری باشید و نباید با سیاست ها و اقدامات غلط در فروپاشی اقتصادی سهیم باشید و توده های کوچک مردم را کوچکتر کنید.

سید هادی خامنه ای در پایان گفت: امیدواریم خداوند همه کسانی را که منشاء نابودی در جهان هستند هدایت کند و البته در ایران نیز به این رهنمودها بیشتر نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید