سیدهادی خامنه‌ای: راهی جز حرف نداریم/به خواسته‌های جوانان اذعان می‌کنیم/اگر حکمرانی درست بود حوادث زاهدان و شهرهای دیگر رخ نمی‌داد/بارها درباره گشت ارشاد و پیامدهای نامناسب این روش؛ کسی توجه نکرد/ مردم در بدترین وضعیت اقتصادی هستند

سیدهادی خامنه‌ای: راهی جز حرف نداریم/به خواسته‌های جوانان اذعان می‌کنیم/اگر حکمرانی درست بود حوادث زاهدان و شهرهای دیگر رخ نمی‌داد/بارها درباره گشت ارشاد و پیامدهای نامناسب این روش؛  کسی توجه نکرد/ مردم در بدترین وضعیت اقتصادی هستند

روز جدید حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی این تشکل اصلاح طلب گفت: راه ما روشن است، هیچ نداریم. انتخابی جز گفتگوی جدی و هدفمند در چارچوب مسائل کشور و منافع ملی است. وقتی از دیالوگ صحبت می کنیم به این معناست که همه حاضرند به حرف های دیگران گوش دهند، حتی اگر حرف هایشان تلخ باشد.

از خط امام، پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حوادث هفته های اخیر، گفت: حوادث ناگوار و دردناک زاهدان و اگر مدیریت درستی وجود داشت، شهرهای دیگر نباید اتفاق می افتاد.»

حجت الاسلام والمسلمین سیددادادی خامنه ای دبیرکل مجمع خط امام در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی این سازمان اصلاحات گفت: راه ما روشن است، چاره ای نداریم جز گفت‌وگوی جدی و هدفمند در چارچوب مشکلات و منافع ملی کشور. وقتی از دیالوگ صحبت می کنیم به این معناست که همه حاضرند به حرف های دیگران گوش دهند، حتی اگر حرف هایشان تلخ باشد.

وی در ابتدای سخنان خود با تسلیت درگذشت تعدادی دیگر از هموطنان در حوادث هفته های اخیر، گفت: واقعیت این است که حوادث ناگوار و دردناک زاهدان و شهرهای دیگر نباید رخ می داد و اگر اتفاق می افتاد. اگر حکومت درستی بود، باید از این حوادث جلوگیری می شد. برخی مدام از دخالت دشمنان و ایجاد آشوب توسط آنها صحبت می کنند. البته کسانی که به قول شما با اشتباهات خود باعث اعتراض و آشوب جوانان شدند، ممکن است نفوذ دشمن باشند، قبول دارید؟

این روحانی اصلاح طلب با اشاره به تذکرات اصلاح طلبان در سال های اخیر در زمینه های مختلف گفت: از سر دلسوزی و دلسوزی برای کشور و مردم، بارها و بارها ما و دوستانمان سؤالات و تذکراتی را مطرح کرده ایم که یا شنیده نشده و یا تفسیر نادرستی از آنها شده است. .

بارها از راهنمایی و عواقب نادرست این روش گفته‌ایم، اما کسی توجه نکرده است. روشی که نه شرعی است و نه اخلاقی و نه مثمر ثمر است و می پرسد چه اتفاقی می افتد که چنین هزینه هایی برای دولت و نظام ایجاد می کند؟

وی ادامه داد: اگر به نظارت اختیاری اعتراض داشتیم، این بود که بر اساس اکثریت آرا مجلسی مؤثر تشکیل شود تا عصاره فضایل ملت باشد، مجلسی که نماینده سلایق در جامعه باشد. اگر از لزوم توجه به نظرات کارشناسی صحبت می کنیم، برای این است که علاوه بر نگاه جناحی، از توصیه های نخبگان کشور استفاده کنیم تا آسیب ها را در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کاهش دهیم.

اگر از انتخاب سلیقه در بخش‌های مختلف انتقاد کردیم به این دلیل بود که نخبگان را فراری دادند. اگر صحبت از آزادی بیان و رسانه های مستقل و لزوم اصلاح در صدا و سیما شد، برای این بود که توجه مردم از رسانه های داخلی به رسانه های خارجی منحرف نشود. اگر صحبت از درک جوانان و توجه به مطالبات آنها می شود، استفاده از این ظرفیت به نفع کشور بوده و نه تهدید به آنها. اگر از عملکرد دولت ها انتقاد کردیم به این دلیل بود که دولت ناکارآمد زمینه نارضایتی عمومی را افزایش داد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: همین الان می بینید که مردم در بدترین وضعیت اقتصادی هستند، اما مسئولان دولتی می گویند وضعیت رو به بهبود است، معلوم است که در بازار و در بین مردم نیستند. همه و از قیمت ها، تورم و رکود بی خبرند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام افزود: فرزندان مردم را نمی توان برای کار و بدیهیات زندگی در اینجا نگه داشت و فرزندان و خانواده برخی از مسئولان می توانند از بهترین امکانات خارج از کشور برخوردار شوند. این تبعیض و نابرابری از چشم مردم پنهان نمی ماند.

نمی توان مردم را به ارزش های دینی دعوت کرد و سپس گرفتار کج فهمی ها، تحریف ها و موانع شد و باعث دور شدن مردم از دین و ارزش های دینی شد. این انقلاب با افکار و اندیشه های افرادی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر شریعتی پیروز شد. آیا می بینید که وضعیت فعلی چگونه با افکار آنها ارتباط دارد؟

وی با انتقاد از برخورد با دانشجویان گفت: گاهی در برخی از دانشگاه ها با دانشجویان طوری برخورد می شود که گویی این افراد اساسا با نهاد دانشگاه بیگانه هستند و اهمیتی نمی دهند که اینها فرزندان شما و آینده سازان این کشور هستند. چرا با آنها بی مهری می شود؟ در بحث مهاجرت، برخی از مسئولان کشور مدام ابراز نگرانی می کنند که نخبگان کشورمان بخواهند توسط دیگران جذب شوند. باید به این مسئولان گفت که چطور دشمن می تواند نخبگان ما را جذب کند و شما نمی توانید آنها را نگه دارید؟ آیا این رفتارها باعث مهاجرت نخبگان نمی شود؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در خاتمه تأکید کردند: راه ما روشن است، چاره‌ای جز گفت‌وگوی جدی و هدفمند در چارچوب مشکلات کشور و منافع ملی نداریم. وقتی از دیالوگ صحبت می کنیم به این معناست که همه حاضرند به حرف های دیگران گوش دهند، حتی اگر حرف هایشان تلخ باشد. جوانان و خواسته های آنها را بشناسید، لازم نیست مطالبات و حرف های آنها دقیقاً مانند ما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید