انتقاد آتشین از پزشکان: امروز دولت توده ای را برای خود و توده ای را برای مردم پراکنده کرده است

انتقاد آتشین از پزشکان: امروز دولت توده ای را برای خود و توده ای را برای مردم پراکنده کرده است

روز جدید : یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اینکه عده ای به جای اینکه برای دولت کار کنند سرمایه گذاری میلیاردی کردند به معنای حمایت از جانبازان است؟ اگر مردی خودت و پولت را فدای خدمت به مردم و این توپ و این میدان کن.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس با اشاره به ماده 75 این نامه گفت: مسئولیت تیم های اورژانس جبهه ها را بر عهده داشتم. لشکر عاشورا بدون حضور ما یا دوستانمان عملیاتی نشد، پس تمام زندگی ما برای انقلاب و جانبازان بود، پس اگر کسی ادعای جانبازی دارد و راه شهید سلیمانی را دنبال می کند لطفا حرکت کند. مانند آنها.

وی ادامه داد: اینکه عده ای میلیاردها دلار را به جای کار برای دولت هدر دادند به معنای حمایت از جانبازان است؟ اگر مردی، خودت و پولت را فدای خدمت به مردم، این توپ و این میدان کن. تمام گفته های من حمایت از محرومان است و این به معنای نامطلوب بودن کارکرد وزارت بهداشت در زمان ولیعهد نیست بلکه گفته شد باید بهتر انجام شود.

پزشکان می افزایند: از سوی دیگر در شرایطی که تعدادی از پزشکان 30 میلیون برای عمل جراحی دریافت می کنند، چگونه می توان به پزشک گفت در ازای دریافت 8 میلیون تومان به شهرستان برو و حق خروج ندارد، در این شرایط. حال او نسبت به شهدا، انقلاب و مدعی دفاع از حقوق شهدا بدبین است. ما آماده حمایت از محرومان، انقلاب و خون شهدا هستیم و تا آخرین قطره خون برای پاسداری از انقلاب و خون شهدا خدمت خواهیم کرد.

مسعود پزشکیان نیز در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر بهداشت درباره علت عدم رعایت قانون برنامه ششم توسعه و تکالیفی که برای نمایندگان در وصول گذاشته است، گفت: رای اعتماد: اعتماد به وزیر بهداشت، کسانی که در کلینیک‌ها و کلینیک‌های خصوصی کار می‌کردند و می‌خواستند به سازمان‌های دولتی بپیوندند، اما واقعیت این است که این افراد نه می‌توانند در دانشگاه‌ها و نه در بخش دولتی به مردم و فقرا خدمت کنند. مدیریت می‌گوید وقتی بیمار به بیمارستان می‌رود، جز بیماری نباید مراقبت دیگری داشته باشد. از شما می پرسم مگر می شود فردی چند صد میلیاردی در یک درمانگاه خصوصی داشته باشد و خارج از تعرفه دولتی کار کند و بعد به دانشگاه بیاید و بخواهد به محرومان کمک کند؟

پزشکان: مردی که در یک کلینیک خصوصی میلیاردها درآمد دارد نمی تواند به فقرا در بخش دولتی کمک کند.

نماینده تبریز همچنین گفت: آیا این مرد می تواند به دانشجویان دانشگاه دولتی بگوید که اولویت شما باید خدمت به مردم و محرومان باشد در حالی که خودش درآمد چند صد میلیاردی در درمانگاه های خصوصی دارد؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اینکه فردی در عمل از انقلاب حرف بزند انقلابی نیست، بلکه در خارج از کشور به ثروتمندان خدمت کند و خارج از تعرفه دولتی پول دریافت کند. من نمی گویم نباید به ثروتمندان خدمت کنیم، اما طبقات فقیر باید در اولویت باشند، فردی که در درمانگاه های خصوصی خارج از تعرفه های دولتی چند صد میلیون درآمد دارد چگونه می تواند گره از سیستم دولتی کم دستمزد بگشاید؟ مشکل این است که ما نمی خواهیم منافع خودمان به خطر بیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه تاکید کرد که نمی توان 20 میلیون به عنوان پزشک در کلینیک خصوصی برای جراحی گرفت و گفت که قول کمک به کم درآمدهای دستگاه دولتی را داده است. این شگفت انگیز است. ما به متخصصان در شهرها و مناطق محروم از 8 تا 10 میلیون حقوق می دهیم، اما همین پزشک برای یک مطب در یک کلینیک خصوصی تا 50 میلیون حقوق می گیرد. تا زمانی که اینطور باشد چیزی عوض نمی شود، این ظلم به مردم است. امروز دولت سفره ای برای خود و سفره ای برای مردم پراکنده کرده است. اگر واقعاً ادعای انقلابی بودن داریم، باید سر میزی که مردم هستند بنشینیم.

افشاگری وزیر بهداشت: واکسن را ندادند که مردم را برای گرفتن برجام و FATF تحت فشار قرار دهند.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: نمی شود مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه یا دولت با کلینیک های خصوصی قرارداد ببندند و از این نجومی ها خدمات دریافت کنند و بعد به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی مراجعه کنید. شورای انقلاب فرهنگی افزایش تعداد پزشکان را تصویب کرد، زمانی که وزیر بودم پزشکانی را که به مناطق فقیرنشین می روند تا شش میلیون حقوق بگیرند، آن زمان حقوق من به عنوان وزیر دو میلیون بود. سالها این پزشکان هنوز هستند شش میلیون حقوق می گیرند اما حقوق ما بالای 30 میلیون است با این پول کی حاضر است به مناطق فقیرنشین برود و به محرومان خدمت کند؟ باید پزشک و متخصص ارائه دهیم تا در کلینیک های خصوصی به دنبال خدمات نباشند. شهید سلیمانی تا پایان دوره خدمتش ایستاده است. آیا ما شبیه او هستیم؟

وی افزود: ما حتی در قوانینی که در مجلس شورای اسلامی می نویسم تکلیف این حوزه را مشخص نکرده ایم. آیا فردی با درآمد چند میلیارد دلاری در خارج از کشور می تواند الگوی دانشجویان دانشگاه برای خدمت به مردم باشد؟ ما نمی توانیم از پزشکان تمام وقت حمایت نکنیم و از آنها انتظار داشته باشیم که به فکر خدمت به مردم باشند.

وی گفت: من به آقای رئیسی رای ندادم اما امروز می خواهم در خدمت مردم و قوه قضائیه موفق باشد. خدمت به مردم چپ و راست نمی شناسد، نمی شود شعار خدمت به مردم را داد و در عمل مردم را رهبری کرد. انتظار می رود وزیر بهداشت این رویه را بازنگری کند و لوایح دانشگاه ها را متوقف کند چرا که این روند به ضرر دولت، مردم و کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید