انتقاد علم الهادی از افزایش 80 هزار تومانی یارانه دهک های ضعیف به عنوان جبران تورم: دولت چه کرد؟ / این پیام را به مردم دادند که امسال توده های شما رنگ ثبات نخواهند دید

انتقاد علم الهادی از افزایش 80 هزار تومانی یارانه دهک های ضعیف به عنوان جبران تورم: دولت چه کرد؟  / این پیام را به مردم دادند که امسال توده های شما رنگ ثبات نخواهند دید

علم الهادی موضوع تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی را مهمترین برنامه ای می داند که بدنه اقتصادی دولت باید به آن متعهد بداند و اظهار می کند: در روزهای اخیر دولت 80 هزار تومان به یارانه اضافه کرده است. از بیشتر دهک های ضعیف اعلام کرد که این رقم برای تورم است. این چیست ابلاغ رسمی در این خصوص خطاب به اقشار مختلف و آحاد ملت پیام روشنی داشت و آن این بود که امسال سفره های شما رنگ ثبات و نمایندگی نخواهد داشت. برای ما امروز سفره مردم مهم است. آن توده ها را سازماندهی کنید و سپس به سمت توسعه اقتصادی بروید، زیرا این توسعه اقتصادی اگر منجر به ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا شود ارزش آن را نخواهد داشت. آرامش را در درون خود بیابید. این چیزها دروغ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه امروز برای ما مهم است توده مردم است. آن توده ها را سازماندهی کنید و سپس به سمت توسعه اقتصادی بروید، زیرا این توسعه اقتصادی اگر منجر به ثروتمندتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا شود ارزش آن را نخواهد داشت.

حجت الاسلام سید احمد علم الهادی در دیدار با ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی که با حضور امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. جمعی از مدیران اقتصادی استان که به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، تصریح کرد: بحث معدن مشکلی است که از زمان قاجار در ایران وجود داشته و امروز به یک مافیای سازمان یافته تبدیل شده است که حتی از معادن پیشی گرفته است. دولت در شبکه تصاحب منابع معدنی و کشف منابع جدید.

وی افزود: اینکه یک سرمایه گذار بیش از 300 میلیارد تومان در معدنی در استان سرمایه گذاری کرده است، این موضوعی است که باید از آن استقبال کرد، اما منشأ همه فسادها از جایی شروع می شود که ثمرات معدن در استان به خارج از کشور صادر می شود. باید معدنچیان را ملزم کرد که محصول خود را در داخل و ترجیحاً در روستاها مصرف کنند، زیرا چرخه قاچاق یا صادرات غیرقانونی معادن باعث ثروتمند شدن بازرگانانی در این جریان شده است که حاصل ثروت و سرمایه خود را در خارج از کشور سرمایه گذاری می کنند. یعنی محصول سرمایه این ملت هیچ فایده ای برای مردم ندارد.

رضوي نماينده فقهاي خراسان ادامه داد: برخي از ابتدا به بهانه زيست محيطي و غيره با روند اکتشاف معدن مخالفت کردند. اینها وابستگان جریاناتی بودند که نمی خواستند دولت از سرمایه و ثروت خدادادی این مملکت خبر داشته باشد و انحصار اطلاعات را در دست داشته باشد تا هر وقت خواستند بهره برداری غیرقانونی انجام دهند.

تثبیت معیشت مردم، رسالت اصلی دولت است

علم الهادی با تاکید بر لزوم تمرکز دولت بر تثبیت معیشت مردم گفت: آنچه امروز برای ما مهم است سفره مردم است. معیشت امروز این ملت آسیب دیده و این سفره ها ناپایدار شده است. این بدان معناست که یکی از کارگران ما نمی داند که آیا غذایی که امروز برای خانواده اش تهیه کرده است برای فردا با همین قیمت موجود است یا خیر. این توده ها را سازماندهی کنید و سپس به سمت توسعه اقتصادی بروید زیرا در نهایت این توسعه اقتصادی چیزی جز ثروتمند شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن فقرا به دست نمی آورد.

وی تصریح کرد: در جریان سازندگی دولت، جریان مدیریتی در قوه مجریه سعی در گسترش پایه های اقتصاد سرمایه داری و لیبرالی در کشور داشت و این بود تا اینکه رهبر معظم انقلاب به توده مردم تاکید کردند. .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: بحث ما بر سر ارزانی یا گرانی نیست، بلکه موضوع اصلی این است که مردم بدانند حتی اگر خودکار گران باشد، قیمتش یکی است و برچسب قیمتش نمی رود بله. این سوال ممکن است برای یک فرد ثروتمند که درآمد خود را چندین بار در روز افزایش می دهد مهم نباشد، اما برای طبقات متوسط ​​و فقیر که با حقوق ثابت و مستمری زندگی می کنند و البته اکثریت را تشکیل می دهند بسیار مهم است. جامعه به عنوان مثال همین شیر و فرآورده های شیری که در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته و قانونی بودن افزایش آن اعلام شده است باعث شده مردم مصرف خود را محدود کنند.دوستان عزیز این مطالب مربوط به سفره مردم است و این موضوع نیست که عواقب آن بر مردم تأثیر نگذارد.

علم الهادی موضوع تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی را مهمترین برنامه ای می داند که بدنه اقتصادی دولت باید به آن متعهد بداند و اظهار می کند: در روزهای اخیر دولت 80 هزار تومان به یارانه اضافه کرده است. از بیشتر دهک های ضعیف اعلام کرد که این رقم برای تورم است. اعلام رسمی این موضوع پیام روشنی خطاب به اقشار و آحاد ملت داشت و آن این بود که امسال توده های شما رنگ ثبات و صلح را نخواهند دید. این چیزها دروغ است.

طرح ویژه حمایت از تولید روی میز دولت است

در ابتدای این دیدار ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد اقتصادی گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر نیاز به افزایش تولید و محدود کردن تورم، طرح جامعی تهیه و اجرا شده است که بر اساس آن مشخص می‌شود کدام واحدهای تولیدی، توسعه آن‌ها سود مستقیمی برای کشور دارد. سپس برای بخش‌هایی که نیاز به توسعه و ارتقای بهره‌وری دارند، بانک‌ها متعهد می‌شوند که در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه، منبع مالی را فراهم کنند تا در مهلت‌های مشخصی به دست تولیدکنندگان برسد.

وی افزود: در کنار حمایت از بخش تولید، تمرکز ویژه ای بر گسترش روابط اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری خارجی با کشورهای خارجی عرب زبان به ویژه کشورهای شیعه داریم. در همین راستا طرح تفصیلی مشخص شده است که حتی سرمایه ای که وارد استان می شود، در کدام ترتیب و زمینه هزینه شود، چه درآمدی در اقتصاد زیارت خواهد داشت و چه سودی برای مردم ایجاد می کند مشخص شده است. .

دیدگاهتان را بنویسید