انتقاد تند یک خبرگزاری نزدیک به سپاه از نامه پرویز پرستویی به آیت الله خامنه ای (نامه شما توافقی با اسرائیل و آمریکاست) هشت سال دشمنی غرب و آمریکا از سوی دولت شما کافی نبوده است.

انتقاد تند یک خبرگزاری نزدیک به سپاه از نامه پرویز پرستویی به آیت الله خامنه ای (نامه شما توافقی با اسرائیل و آمریکاست) هشت سال دشمنی غرب و آمریکا از سوی دولت شما کافی نبوده است.

روهر نه : یک خبرگزاری نزدیک به سپاه ضمن انتقاد شدید از نامه اخیر پرویز پرستویی به حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: هیچ. متأسفانه این نامه چیزی جز اجماع با اسرائیل و آمریکا نیست.

یکی از خبرگزاری های نزدیک به سپاه در گزارشی انتقادی تند به پرویز پرستویی از نامه اخیر وی به حضرت آیت الله خامنه ای درباره وضعیت معیشتی و گرانی های انسانی منتشر کرده است.

ظاهراً برخی افراد و جریانات کشورمان که در شرایط عادی و در آرامش سیاسی و اجتماعی امیدی به موفقیت ندارند، به ادامه زندگی بحرانی، آدرس دادن اشتباه و ایجاد فضای طوفانی و آب کدر عادت کرده اند. اما به نظر می رسد آنها یک نکته را نادیده گرفته اند و آن این است که هر جریانی که زندگی شما را به بحران پیوند می دهد عمر کوتاهی دارد. تجربه تاریخی و اجتماعی گسترده این درس را به ما آموخته است.

جناب پرستویی شما نشان دادید که بر اصول خود ثابت قدم هستید و پایبندی به فروع و دینداری در پوشش و رفتار و حرکات و سکونت شما نمایان است. پرهیزگار هستید و همیشه یا هر از گاهی خود و دیگران را به خداپرستی سفارش می کنید. تقوا که چون سپری صاحبش را از آتش خشم خدا حفظ می کند.

تقوا چیزی جز محدود کردن شهوات و خشم به رشته سخت عقل نیست که وجدان انسان را از آلودگی ها پاک می کند و زنگار را از آن می زداید و آینه دل را برای انعکاس نور الهی جلا می دهد. با این اوصاف، مایلم در مورد نامه ای که به مقام معظم رهبری منتشر کردید کمی عمیق تر فکر کنید و برای رسانه های بیگانه و معاندین نمایشی تبلیغاتی نداشته باشید.

رهبری انقلاب بارها تاکید کرده اند که در بیان نظر و رفتار خود دقت و احتیاط داشته باشید که نظر و دیدگاه شما وجه اشتراکی با دشمن نداشته باشد. متأسفانه این نامه چیزی جز اجماع با اسرائیل و آمریکا نیست.

نوشتن چنین نامه ای در واقع که اصول و مبانی آن به گونه ای نوشته شده است که حتی با پاک ترین نیت نمی توان پاسخی را متصور شد، نمی تواند آن گونه که باید تأثیر مثبت داشته باشد، اما در چنین شرایطی چنین مطالبی تنها می تواند باشد. توسط مخالفان برای تحریک احساسات و عواطف استفاده می شود. مردم و زیر و رو کردن مشکلات.

آقای پرستویی، ما در دنیای واقعیات زندگی می کنیم. توانایی ها و شرایط ما همیشه آن چیزی نیست که می خواهیم. بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه تعادلی معقول بین آرمان گرایی و واقع گرایی برقرار کنیم و قبل از اینکه در حالت اکراه و اضطرار قرار بگیریم به عواقب آن فکر کنیم. درک اینکه اصلاحات اقتصادی بالاخره باید در دستور کار دولت قرار گیرد نیازی به هوشمندی شدید نداشت و بسیاری از ناظران بر اتلاف وقت و فرصت اصرار داشتند.

انصافا جناب پرستویی خواه ناخواه در این نامه که به دلیل حواشی که فعلاً به ذهن شما خطور می کند و می تواند به عنوان خوراکی برای سوء استفاده کنندگان حریف مورد استفاده قرار گیرد، در این نامه به آدرس اشتباه است.و این عمل با عمدی انجام شده است.قطعاً با روشنگری در گفتن حقیقت در تضاد کامل است.

آقای پرستویی این دلسوزی های ناشیانه نتیجه معکوس دارد و جز بحران آفرینی اثری نخواهد داشت.

برخی نامه مبهم شما را اینگونه تفسیر می کنند که رفاه ملت را در توافق با آمریکا می بینید و شروط تحقیرآمیز آن را می پذیرید، هر چند این پذیرش ذلت با سایر ادعاهای شما در تضاد باشد. آیا آمریکا برای قیام دولت شما کافی نبود؟

امروز حداقل برای بسیاری از مردم مشخص شده است که راه سعادت و آن چیزی که شما به آن سعادت می گویید در دست دشمن ما (که در سفر اخیر شما بخشی از بدی ها را دیده است) نیست و این تنها با تلاش امکان پذیر است. و تقویت قوای درونی ما
درخواست شما برای امضای نامه اجتماعی پیش از این بارها از سوی رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شده و از قضا نام سال نیز به آن مزین شده است. اما این امر مستلزم قضاوت خوب و تلاش فراوان همه مردم و کارکنان برای فتح قله نشان داده شده است.
راستی من و شما چقدر برای انتشار و توضیح تلاش کردیم؟
راه سعادت و سعادت ملت با آدرس های غلط هموار نمی شود و علاوه بر تشخیص صحیح باید برای رسیدن به آن تلاش کرد!

به گزارش دیده بان ایران؛ پرویز پرستویی بازیگر و تهیه کننده نام آشنای سینما که روز سه شنبه، فردای انتشار یادداشتی خطاب به رهبری در اینستاگرامش منتشر کرد؛ تمیزش کن.

متن نامه پرویز پرستویی به شرح زیر است:

تبریک به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای

رهبر جمهوری اسلامی ایران

حدود یک ماه پیش به دعوت گروه های صلح آمریكایی به آمریكا سفر كردم تا مستندی به نام قصه های هزار و یك روز حبیب احمدزاده را به نمایش بگذارم كه پیام صلح داشت.

این فیلم در چند شهر آمریکا پخش شد و خدا را شکر با واکنش های خوب مردم چه آمریکایی ها و چه ایرانی های عزیز مواجه شدیم.

لازم به ذکر است که تنها در دو اکران با 8 نفر با شلوارک و بنر و سهمیه غذایی مواجه شدیم که با الفاظ و شعارهای رکیک مانع از حضور مردم برای تماشای فیلم شدیم که نتیجه ای نداشت.

این موضوع حتی باعث شد که من با یکی از آنها که قهرمان دوپینگ جودو در آمریکا بود و به آمریکا منتقل شد و کار به پلیس منتقل شد گیج شدم و پس لرزه ها تمام نشد و کار به کنگره آورده شد که چرا به من ویزا داده اند هنوز مهم نیست. و من هنوز پر از پخش در تمام رسانه های انور ابی هستم و مدام به من توهین، متهم و به دروغ می گویند که مثلاً من یکی از نیروهای مؤثر سپاه قدس هستم. باز هم مهم نیست. چون به قول حاج کاظم آژانس شیشه ای من با خدای خود عهد بسته ام و پای همه چیز ایستاده ام.

من نه به هیچ ارگانی وابسته ام، نه به دولت و نه ارتشم، اما به ایرانی بودنم افتخار می کنم. هنرمند من، من یک آزاداندیشم. رسالت 55 ساله من در عرصه هنر خدمت به مردم بوده و هست و خواهد بود. اکنون ایده اصلی من این است: من تمام توهین ها و الفاظ ناپسند و توهین ها را از کسانی می خرم که به دروغ خود را مدافع مردم می دانند، اما ایده اصلی من این است که معتقدم کشور ما وضعیت خوبی دارد.

ما فقیر نیستیم، ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر برای همیشه در تحریم بمانیم، بزرگترین ثروت این کشور مردمانی هستند که همیشه صبور و مقاوم بوده اند و هرگز به دولت و دولت ها پشت نکرده اند. که آمدند و رفتند … حالا معلم اجازه ندارد به جای مدرسه رفتن در خیابان شعار «من ثروت ندارم» بدهد. آنها توان خرید مرغ، ماکارونی و روغن را ندارند. میزشون خالیه شرمنده زن و بچه خود هستند. جای مردم در کنار خانواده است نه زندان آن هم به دلیل کمبود معیشت. سوگند به خون پاک شهدا سوگند به زخم جانبازان سوگند به قلب پاک مردم حاضرم در میدان بزرگ شهر به دار آویخته شوم اما مردم شریف ایران رونق خواهد یافت. مردم دل شکسته اند، لطفا فرمان رفاه ملت را امضا کنید.

والسلام

دیدگاهتان را بنویسید