انتقاد تند جمهوری اسلامی از دولت رئیس جمهور/ شما با واقعیت ها آشنا نیستید با چند شلیک و نصب مشکل حل نمی شود.

انتقاد تند جمهوری اسلامی از دولت رئیس جمهور/ شما با واقعیت ها آشنا نیستید با چند شلیک و نصب مشکل حل نمی شود.

جمهوری اسلامی نوشت: بسیاری از ما در رسانه ها در ماه های اول کار دولت سیزدهم صادقانه و دلسوزانه تاکید کردیم که اکثر وزرای این دولت برای پیشرفت امور کشور مناسب نیستند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

حضور عده ای در شب های قدر و روز قدس و مجالس مذهبی را ملاک دینداری عموم قرار ندهید. اقشار مختلف جامعه با تنوعی که دارند با خواسته های متفاوت زندگی می کنند. کسانی که در مورد تمایل مردم به دیدن مراسم مذهبی اظهار نظر می کنند فقط بخشی از جامعه را می بینند و از آنچه در زیر پوست جامعه می گذرد آگاه نیستند.

شاید دیگر تعبیر «زیر پوست مردم» صحیح نباشد، زیرا اکثر امور اکنون خارج از پوست بوده و در حضور مردم انجام می شود. ما که با مردم سر و کار داریم این واقعیت را می بینیم، اما حاکمان ناآگاه می مانند، زیرا می خواهند با خواندن گزارش هایی که در خانه و محل کارشان برایشان تهیه می شود، بدانند در جامعه چه می گذرد. دلیلش هم این است که خبرنگاران معمولاً «بله» هستند و برای جلب رضایت حاکمان، چیزهایی را در گزارش های خود می نویسند که آنها را عصبانی نمی کند، اما دوست دارند. این است که مردم همیشه فکر می کنند اوضاع در راه است، قطار پیشرفت با سرعت فوق العاده ای در حرکت است و مردم از همه چیز راضی هستند. اگر مانند امیرالمومنین از خبرنگاران مخفی، مورد اعتماد و صادقی که پیامبر آنها را «عیونی» (چشم من) خطاب می کرد استفاده می کردند، دچار این توهم نمی شدند و واقعیت های جامعه را آن گونه که هست می دیدند. .

بسیاری از ما در رسانه ها در همان ماه های اول کار دولت سیزدهم صادقانه و دلسوزانه تاکید کردیم که اکثر وزرای این دولت برای توسعه امور کشور مناسب نیستند. سپس به طرق مختلف که نیاز به توضیح ندارد به ما گفته شد که نباید وارد این عرصه شویم زیرا بهترین افراد را برای حکومت انتخاب کرده اند که در مدت کوتاهی کشور را متحول خواهند کرد. اکنون که نزدیک به دو سال از تشکیل این دولت می گذرد، عزل و نصب وزرا و مدیران ارشد اجرایی به خوبی نشان داد که حق با ما بود، اما چه خوب است که آقایان خیلی دیر متوجه این واقعیت شدند. البته اگر بنیادشان مجبور باشد به این عزل و نصب ها بسنده کند، معلوم می شود که هنوز فقط بخشی از واقعیت ها را درک می کنند. بخش اقتصادی کشور از نظر حکمرانی کاملاً ضعیف است، بخش فرهنگی نیز همین طور است و بخش سیاسی، اعم از داخلی و خارجی نیز همین طور است.

مهمتر از آن، علاوه بر ناکارآمدی مردم، نگاه حاکمان به مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اساساً ناقص است. وقتی فکر می کنند مشکلات فرهنگی و اجتماعی با زور و جریمه حل می شود، وقتی فکر می کنند با افزایش 20 تا 30 درصدی دستمزدها و در عین حال افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت کالاها و خدمات می توان تورم را مهار کرد. و وقتی استقبال فوق العاده مردم از برقراری روابط با عربستان سعودی نمی تواند به حاکمان بفهماند که این افراد خواهان تنش زدایی با غرب و برقراری روابط متوازن بین المللی هستند، چگونه می توان انتظار داشت که با شلیک و نصب چندین مورد مشکلات کشور حل شود. وزرا و مدیران ارشد؟ ? اگر می خواهید بتوانید مشکلات کشور را حل کنید، عمیق و گسترده نگاه کنید تا همه واقعیت ها را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید