انتقاد صریح جمهوری اسلامی از دولت رئیس جمهور: معیشت مردم رها شده است/ اگر طاقت ندارید، داوطلبانه بروید

انتقاد صریح جمهوری اسلامی از دولت رئیس جمهور: معیشت مردم رها شده است/ اگر طاقت ندارید، داوطلبانه بروید

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از اعضای دولت ریاست جمهوری خواست استعفا دهند. این روزنامه نوشت:

اگر چه مسئولان اقتصادی کشورمان فعل و انفعالات افزایش و کاهش قیمت دلار را می‌دانند، اما وقتی قیمت دلار کاهش می‌یابد آن را ناشی از مدیریت خود می‌دانند، اما به این سوال پاسخ نمی‌دهند که چرا حالا که دارید قدرت کاهش قیمت دلار آیا از اختیارات مدیریتی خود برای کاهش قیمت کالاها و خدمات متناسب با کاهش قیمت دلار استفاده نمی کنید؟ به غیر از کارشناسان اقتصادی، عموم مردم کاملا متوجه شده اند که سیاست انقباضی در روابط بین الملل به ویژه دور شدن از برجام و افزایش تحریم ها عامل اصلی بحران اقتصادی کشور است و در چنین شرایطی دولت ها نمی توانند. کارهای زیادی برای حل این بحران انجام دهند. این فقدان توانایی زمانی بیشتر خود را نشان خواهد داد که مدیران اقتصادی مانند الان تجربه و توانایی لازم را نداشته باشند.

مدیریت کشور را نباید به افراد نالایق سپرد و اگر بنا به دلایلی مسئولیت مدیریتی به آنها سپرده شد اما از عهده وظایف محوله برنمی آیند، داوطلبانه کنار رفته و مدیریت را به افراد توانمند بسپارند.

تحرکات قابل قبولی که این روزها در سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد باید در سیاست های داخلی به ویژه در حوزه اقتصادی نیز ظاهر شود. گرانی، تورم، فقر، بیکاری و عوارض اجتماعی این مشکلات اکنون نارضایتی مردم را به اوج رسانده است. مشکل بزرگتر این است که دولتمردان نشان داده اند که قدرت کنترل امور را ندارند و همه چیز مربوط به معیشت مردم رها و از کنترل خارج شده است.

در بخش اداری مشکلات بیشتری وجود دارد. شعارهای خوبی در زمینه سهولت در انجام کارها با تقویت دولت الکترونیک داده می شود، اما همچنان مردم برای انجام کوچکترین وظایف خود در ادارات به ویژه امور مربوط به ارائه خدمات با مشکلات جدی مواجه هستند که در برخی از آنها مجبور به رهاسازی هستند. موارد کوپن ها بیداد می کنند، رشوه خواری زیاد است، و هزینه هایی که دفاتر برای انجام کارها دریافت می کنند، سر به فلک می کشد. مسئولان و مدیران ارشدی که هرگز مجبور به برخورد با این بخش ها به عنوان مشتریان دائمی نیستند، متاسفانه از مسائل این افراد بی اطلاع هستند و در نتیجه قادر به حل مشکلات نیستند.

اکنون شرایط به گونه ای است که به نظر می رسد اراده ای مرموز در بدنه اداری کشور در حال ایجاد نارضایتی و انجام این ماموریت با چنان سرعتی است که هر روز درصد قابل توجهی از مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین هستند. با تداوم این عدم وابستگی کاملاً حرفه ای و برنامه ریزی شده، دشمنان خارجی دیگر نیازی به تلاش برای صرف هزینه و استقرار امکانات و نیرو برای براندازی جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت. ما خودمان به هزینه بیت المال و با امکانات خود به کارآمدترین شکل نظام را تضعیف می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید