انتقاد صریح عباس عبدی از دولت رئیس جمهور/ اشاره کرده بودم که برجام را اجازه دهید/ با فکر «زمستان سخت» مسئولان را فریب دادند.

انتقاد صریح عباس عبدی از دولت رئیس جمهور/ اشاره کرده بودم که برجام را اجازه دهید/ با فکر «زمستان سخت» مسئولان را فریب دادند.

هر کسی که اطلاعات کمی از امور داشته باشد می‌دانست که وضعیت ایران بدون برجام همان چیزی است که شما می‌بینید.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در مقاله ای در روزنامه اعتماد به بررسی عملکرد دولت ابراهیم رئیسی پرداخته است.

وی در روزنامه اعتماد در پاسخ به افرادی که دولت گذشته را مقصر وضعیت بازار ارز می دانند، نوشت:

دولت فعلی 4200 تومان را به 28500 تومان تبدیل کرد و اکنون ارز بازار آزاد 28 هزار تومان بیشتر از ارز رسمی است. این اختلاف قیمت بسیار بیشتر از تفاوتی است که در دولت روحانی وجود داشت. اگر این تفاوت در چهار سال ظاهر شد، تفاوت اخیر تنها در 8 ماه ظاهر شد.

مهمتر اینکه ارز 4200 تومانی دولت روحانی تنها شامل چند قلم کالا می شود در حالی که در دولت جدید شامل همه کالاها می شود. حداقل می دانستم نه تورم را می توان با این دولت مهار و حل کرد، نه اشتغال موعود محقق می شود و نه سالی یک میلیون خانه ساخته می شود. مشکل اینجاست که چرا این وعده ها را دادید و الان دارید درباره آن صحبت می کنید؟

هر کسی که اطلاعات کمی از امور داشته باشد می‌دانست که وضعیت ایران بدون برجام همان چیزی است که شما می‌بینید.

در همان ابتدای روی کار آمدن دولت جدید هشدار دادم که اگر برجام را حل نکنید، هیچ یک از این شاخص ها بهبود نمی یابد. نقل قولی از آقای دکتر محمدصدر از اعضای هیئت امکان سنجی منتشر شد که آقای رئیسی گفته و تا به امروز تکذیب نشده است.

گفتند من دستور دادم مذاکرات احیای برجام باشد، اما در داخل مخالفان جدی هستند.

ظاهراً همین ها هستند که با بازی های بچه گانه ای مثل «زمستان سخت» مسئولان را فریب دادند و نگذاشتند مشکل حل شود و حالا که نتیجه دستاوردهایشان را دیده اند، می گویند عده ای مخالف دولت هستند. . انگار تورم، بیکاری، بی مسکنی و… وجود خارجی ندارند، فقط با حرف یک نفر متوجه می شوند.

فراموش نکنیم که دفاع همه جانبه کاهان از وضعیت موجود در کنار صداوسیما و ده ها رسانه دیگر تاریخ را تغییر نخواهد داد. انتقاد از چند روزنامه با تیراژ محدود واقعیت را ایجاد نخواهد کرد.

اگر می گویم این دولت در حد حل مشکلات ایران نیست، به خاطر کینه یا تعصب نیست، بلکه به خاطر واقعیت موجود است. آنها در هر سه شعار اصلی خود شکست خوردند، حتی در جهت مخالف حرکت کردند.

شما فقط باید هزینه هر متر مربع یک ساختمان حداقل دستمزد را محاسبه کنید تا ببینید در 20 ماه گذشته، میلیون ها خانوار کاملاً از مالکیت خانه ناامید شده اند. وضعیت تورم را هم می توانید ببینید. تا سال 2018، اشتغال خالص هنوز کمتر یا حداکثر در همان سطح است.

دیدگاهتان را بنویسید