انتقاد صریح از جمهوری اسلامی/ شرط پایان اعتراضات خیابانی چیست؟

انتقاد صریح از جمهوری اسلامی/ شرط پایان اعتراضات خیابانی چیست؟

روز جدید اگر معترضان ببینند که مشکلات اقتصادی حل شده و حقوق شهروندی آنها توسط دولت رعایت می شود، به اعتراضات پایان داده و مسئولان را همراهی می کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

نیروهای زیادی در کشور ما هستند که آماده خدمت به مردم و نظام هستند و تجربیات ارزنده ای دارند، اما به دلایل واهی که توسط انگ عوامل تفرقه افکن و تندرو ایجاد می شود منزوی شده و از وجود آنها برای اداره کشور استفاده نمی شود.

جمهوری اسلامی ایران زمانی که بتواند منادی وحدت مذاهب و اقوام باشد، زمانی که به وحدت درونی نیروهای وفادار به انقلاب و نظام پی ببرد. تحقق این وحدت به ویژه در حال حاضر که کشور ما دچار اعتراضات است و عده ای با سوء استفاده از اعتراضات در صدد ایجاد اغتشاش هستند و دشمنان خارجی نیز به ناآرامی دامن می زنند بسیار مهم است و نباید از اولویت آن غافل شد.

در مورد حوادث روزها و هفته های گذشته در کشور، نکته مهمی که باید در نظر داشت، تمایز بین اعتراض و شورش است. شکی نیست که خواسته های معترضان باید برآورده شود. این اقدام عملی راه را بر اعتراضات بعدی می بندد و در نتیجه زمینه را برای شورش ها از بین می برد. البته نباید فکر کرد که بدون رفع مشکلات مردم و احقاق حقوق آنها، تغییر نگاه به وجود می آید.

اگر معترضان ببینند که مشکلات اقتصادی حل شده و حقوق شهروندی آنها توسط دولت رعایت می شود، به اعتراضات پایان داده و مسئولان را همراهی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید