روزنامه رسالت: کار بزرگ در ریاست جمهوری مستلزم رهبرانی با دانش/مهارت کافی است/ برخی انتقادات از دولت به نفع اسرائیل و آمریکاست.

روزنامه رسالت: کار بزرگ در ریاست جمهوری مستلزم رهبرانی با دانش/مهارت کافی است/ برخی انتقادات از دولت به نفع اسرائیل و آمریکاست.

روز جدید : برخی رسانه های اصلاح طلب همصدا با رسانه های معاند همچنان از تکنیک تشدید مشکلات، به حداقل رساندن موفقیت دولت، تکنیک اخاذی و تزریق ویروس یأس و بدبینی به زیر پوست جامعه استفاده می کنند.

انتقاد ناعادلانه از دولت نشان می دهد که این منتقدان از حرم انقلاب کوچ کردند تا حداقل از جمهوریت نظام حمایت کنند و برای ارتش رسانه های آمریکایی و رژیم صهیونیستی و قاره های عربی در ایران اینترنشنال غذا تهیه کنند.

این گروه در تشدید تحریم ها، پیامدهای جنگ در اوکراین، قاچاق کالا به خارج از کشور و میراثی که دولت قبل از خزانه داری هیچ بدهی نجومی به ایران نداشت، چشم خود را بر تورم جهانی و دشمنی آمریکا با مردم ایران بسته است. آنها به دولت و مسئولان کمک نمی کنند، مانعی در دولت می گذارند. در این میان نفوذ آنها در دولت که هنوز جای خود را به مدیران جدید نداده است به ناکارآمدی دولت پایان می دهد. این گروه بر طبل مطالبات حریج می کوبند، خیالی، کاریکاتوری و غیراخلاقی، حاضر نیستند باندها، احزاب و منافع گروهی خود را فدای منافع ملی کنند. کسانی که در این شرایط متلاطم به تجارت می پردازند، بدون شک در مسیر اصلاحات اقتصادی قرار خواهند گرفت که دولت باید با عزت و سخاوت آن را بپذیرد.

حکومت اصلی با توانمندی هایی که دارد از طریق قدرت الهی این مرحله را طی خواهد کرد. اگر چند روزی قفسه های فروشگاه خالی از ماکارونی و روغن باشد، بلافاصله پر می شود و دیدیم.

اما چند توصیه دلسوزانه و دلسوزانه به کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند:

1- دولت برای بیرون کشیدن میلیاردها تن رانت از گلوی رانت خواران، قاچاقچیان و تاجران، هرگونه اقدامی برای اصلاح قیمت ها را تحریم می کند. کسانی که دانش و تجربه کافی در حوزه مالی و مالی پولی و بانکی در دستگاه دولتی دارند باید در این وادی پیشرو یاری کنند.

2- دولت و مجلس برای اجرای تصمیمات درست و کارشناسی صحیح باید دست به دست هم دهند، محور این همگرایی باید گسترش گفتمان «عدالت در جمهوری» باشد. روشنگری در مجلس، دولت و کسانی که در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند بسیار مهم است. از هرگونه اظهار نظر متناقض خودداری کنید. شرط موفقیت طرح های اصلاح اقتصادی دولت در گرو همفکری قوا، توجیه مردم و ذکر مزایای این کار برای کارآمدی نظام اجرایی کشور است.

3- دولت نیازمند پرداخت های سنگین بر اساس مطالبات معلمان، طرح بیمه سلامت، افزایش حقوق است. کشف و تامین این منابع در شرایطی که تخصیص 4200 ارز برای برخی کالاها از بین رفته مشکلی است که دولت اکنون در حال بازیافت آن است. اما یافتن منابع جدید صرفه جویی در هزینه و سود در حساب های شرکت های دولتی و حداقل مشاهده حساب های آنها در سال 1400 و تحمیل مالیات های جعلی بر شرکت های دولتی، خصوصی و شرکتی می تواند مانع سوء استفاده دولت از وام های سیستمی شود. محتاط است این پرداخت های سنگین در دولت جدید که میراث دولت قبل است، «دریافتی» سنگین هم می خواهد. دولت باید با فعال سازی سازمان حسابرسی و معاون خزانه داری و معاونت وزارت اقتصاد و دارایی احیای آن را مدنظر قرار دهد و مجلس نیز با فعال سازی دیوان محاسبات کشور به بازیافت منابع جدید دولت کمک کند.

4- تثبیت تجارت داخلی در بازارها و تجارت خارجی در بازارهای منطقه ای و جهانی مستلزم رهبران بزرگ با دانش و مهارت کافی است، باید کار را کاهش دهیم و جلو برویم. از این دست افراد در دولت اصلی کم نیستند که باید از همه آنها برای ایجاد هم افزایی در ارکان نظام اقتصادی کشور استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید