انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست اقتصادی دولت ریاست جمهوری/ این 4 گروه تحریم می شوند

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست اقتصادی دولت ریاست جمهوری/ این 4 گروه تحریم می شوند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سفره رنگی تحریم ها همچنان برای عده ای باز است و سودجویان تحریم پیروز و پیروز هستند.

در حالی که در کشوری ثروتمند با منابع فراوانی مانند ایران، اکثریت مردم از جمله طبقه متوسط ​​که زمانی می توانستند حداقل زندگی خود را تامین کنند، اکنون با این سیاست های دولت و به طور مشابه در سایر کشورها به سطح اقتصادی پایین تری تنزل یافته اند. افراد کم درآمد زیر بار تحریم ها هستند

اکنون مردم به خوبی می دانند که در موضوع تحریم، چهار گروه در داخل و خارج نقش دارند.
دسته اول؛ کشورهای غربی تحریم کننده و در راس آنها آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی که با کنترل منابع عظیم ایران و ایجاد موانع اقتصادی و سیاسی توانسته اند سلطه خود را بر منطقه و جهان تثبیت کنند و از ایران به عنوان کارت استفاده کنند. بازیگر معادلات سیاسی و اقتصادی

دسته دوم؛ کشورهایی مثل چین و هند که نفت را از جیب ملت ایران با تخفیف خوب می خرند و در ازای آن کالا را به کشورشان می فروشند.

دسته سوم; کشورهای همسایه که قرار است مجرای تنفس ایران باشند اما هر کدام به نوعی شاه ماهی اقتصادی و سیاسی خود را از این آب تیره صید می کنند.

دسته چهارم; دلالان داخلی تحریم ها که به خوبی می دانند عدم شفافیت برای دور زدن تحریم ها ضروری است. و این عدم شفافیت در بوروکراسی و مبادلات مالی می تواند دلیل خوبی برای سودجویی هر چه بیشتر آنها باشد.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته با رهبر انقلاب دیدار کردند. وی در این جلسه رهبری فرهنگی کشور را شأن و نقش اصلی این شورا دانست و با اشاره به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به دقت رعایت کند و نقاط ضعف فرهنگی و پیشنهادات نادرست در زمینه های مختلف را بشناسید و راه حل های موثر و پیشگیرانه ارائه دهید. برنده بده

رهبر انقلاب افزودند: رهبری جمعی شورا ظاهر و ظاهر لازم را ندارد، ضمن اینکه شناخت دقیق ضعف های فرهنگی در حوزه هایی مانند جامعه، سیاسی، خانواده، سبک زندگی و سایر حوزه ها و تلاش برای دستیابی به راهکارهای علمی یکی از مواردی است که از وظایف این مشاوره».

دیدگاهتان را بنویسید