روزنامه جمهوری اسلامی: تحریم‌گران ایران با جمهوری‌خواهان آمریکا و رهبران اسرائیل برای مخالفت با برجام متحد می‌شوند.

روزنامه جمهوری اسلامی: تحریم‌گران ایران با جمهوری‌خواهان آمریکا و رهبران اسرائیل برای مخالفت با برجام متحد می‌شوند.

روز جدید جمهوری اسلامی نوشت: پس از ارائه پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص برجام و اینکه نماینده اتحادیه اروپا آن را در مذاکرات برجام «معقول» دانسته، همه منتظر بودند تا آمریکا موضع خود را در قبال این متن اعلام کند. و دیدگاه ایران در این مورد. همه نشانه‌ها حاکی از تمایل دولت‌های ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق برجام و لغو تحریم‌ها است، اما موانعی وجود دارد که اعلام این توافق را به تاخیر می‌اندازد.

سه دسته موانع بر سر راه اعلام برجام وجود دارد. گروه اول متشکل از رادیکال های حزب جمهوری خواه آمریکا است. آنها کسانی بودند که دونالد ترامپ را تشویق کردند که آمریکا را از برجام خارج کند و تحریم های سخت آمریکا علیه ایران تقویت شد.

دسته دوم مخالفان برجام در ایران هستند که به آنها «تجار تحریم» می گویند. این گروه در نهادهای مختلف اجرایی، سیاسی، رسانه‌ای و بخش خصوصی حضور دارند و چون رفع تحریم‌ها را برای منافع خود مضر می‌دانند، همواره مخالف برجام بوده و اکنون نیز تمایلی به احیای آن ندارند.

دسته سوم صهیونیست ها و سران رژیم صهیونیستی هستند که دشمنی سختی با جمهوری اسلامی ایران دارند و همواره خواهان ماندن مردم ایران در فشار و سختی اقتصادی هستند. چون می دانند دستیابی به توافق برجام منجر به لغو تحریم ها و حل بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران می شود، به شدت مخالف این توافق هستند و از این رو از لابی صهیونیستی در آمریکا نیز کمک می گیرند. تعدادی از اعضای کنگره و سنای آمریکا نیز صهیونیست‌هایی هستند که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کنند و از هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکمیل مذاکرات برجام دریغ نخواهند کرد.

ائتلاف عملی این سه جناح که فعالانه علیه احیای برجام و لغو تحریم ها فعالیت می کنند، تا کنون نهایی شدن توافق برجام را به تاخیر انداخته است. دولت سیزدهم باید با اراده قوی با «دلالان تحریم» برخورد کند و با عزم راسخ برای احیای برجام و رفع تحریم ها اقدام کند. در میان سوءاستفاده های داخلی تحریم ها، افرادی هستند که نقش «کاترین شکدام» و «الی کوهن» را بازی می کنند و زمانی فرا می رسد که نقاب از چهره آنها برداشته می شود و نفوذشان ثابت می شود. آنها اگرچه مدعی حمایت از دولت سیزدهم هستند، اما مخالف اصول نظام جمهوری اسلامی و منافع مردم این کشور هستند و دولتمردان ما نباید تسلیم اراده آنها شوند. مردم چشم انتظار احیای برجام و لغو تحریم ها هستند و واکنش های مثبت در بازار سکه و ارز در روزهایی که اخبار مثبتی مبنی بر نزدیک شدن به توافق به گوش می رسد، گویای این واقعیت است.

دیدگاهتان را بنویسید