روزنامه جمهوری اسلامی: دروغ، ریا و دزدی توسط دولت نهم و دهم نهادینه شد/ دولت فکر می کند با اعلام مخالفت با فساد، مشکل فساد حل می شود.

روزنامه جمهوری اسلامی: دروغ، ریا و دزدی توسط دولت نهم و دهم نهادینه شد/ دولت فکر می کند با اعلام مخالفت با فساد، مشکل فساد حل می شود.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر کارگزاران نظام شعارهایی بدهند که در واردات چای با فساد برخورد کرده ایم یا با هر کس در هر پست و مقامی برخورد می شود، از این ماجرا می گذرند و آن را فراموش می کنند. دیگر مفسدان، مطمئنم در دادگاه وجدان عمومی محاکمه خواهند شد. میزان این فساد بیش از یکصد و هفتاد هزار میلیارد/170/000/000/000/000 تومان است که بزرگترین رقم است. شما نمی توانید با چنین شخصیت عمومی بازی کنید.

مسئولان دولتی نباید فکر کنند که با مخالفت با فساد می توانند مشکل فساد را حل کنند یا افکار عمومی را به این نتیجه برسانند که فساد دیگر تکرار نمی شود. مردم با این یا آن حکومت کاری ندارند. آنچه برای مردم و دولت مهم است پاکسازی قوه مجریه کشور از ریشه فساد است. وجود فساد در میوه فروشی خارج از مقررات، فساد در دامپروری، فساد در فروش روغن خارج از وزارت نفت و اکنون فساد در واردات چای که در دولت فعلی به اوج خود رسیده است نشان داده است که هنوز بر ریشه های فساد غلبه نشده است.
از دست دادن چنین حجم وسیعی از اموال عمومی، علاوه بر آثار زیانبار اقتصادی که بر کشور می گذارد، به معنای افزایش فوق العاده فساد در کشور و بدنه نهادهای دولتی است. حاکمانی که خود را پیرو امیرالمومنین می دانند، می دانند که او چگونه فریاد می زد که مچ پای زنی را در قلمرو حکومت اسلامی ربوده و چگونه او را از آتش جهنم در برابر طمع خود برحذر می داشت. برادری که سهم بیشتری از بیت المال می خواست. اگر این آقایان می خواهند حکومت عدل علی را در این مملکت پیاده کنند، چرا در مقابل این فساد بزرگ سکوت می کنند؟

  • چرا رسانه ملی برای افشای مفاسد واردات چای پیشقدم نشد؟ پیشگام، پیشنهاد چرا هر روز گزارش های مختلفی از صدا و سیما منتشر نمی شود تا مسئولان را برای جدی گرفتن پرونده این فساد بزرگ تحت فشار قرار دهند؟ آیا اختلاس نزدیک به 3.5 میلیارد دلار از اموال مردم توسط چند مفسد اقتصادی حتی به اندازه نوسانات قیمت مرغ که در مقاطعی و بر اساس خواست مدیران رسانه ملی و مطالبات سیاسی در کانون خبرها قرار داشت، اهمیتی ندارد. و از صبح تا شب گزارش می دهد؟! فکر نکنید مردم به این چیزها توجه نمی کنند آقای رسانه ملی!
  • دروغ، جعل و دزدی توسط دولت های نهم و دهم نهادینه و ریشه یابی شد، بنابراین مافیای فساد به دلیل جذب گسترده از طبقه حاکمه قوی تر شد. بنابراین، تنها یک راه برای ریشه کنی فساد وجود دارد و آن قرار دادن افرادی در موقعیت هایی است که از مافیا قوی تر هستند.