حمایت سازمان ملل از حقوق زنان دروغ و ریا است/ پرونده سیاه حامیان حذف ایران از کمیسیون زنان درباره وضعیت حقوق زنان


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918665

عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه قطعنامه حذف ایران از کمیسیون جایگاه زن در سازمان ملل متحد مبنای قانونی و ارزش قانونی ندارد، گفت: حمایت از حقوق زنان در سازمان ملل نادرست و ریاکارانه است».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام ملک زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به قطعنامه حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل که با اقدامات منافقانه دولت ایالات متحده آمریکا و متحدان ناخواسته و وابسته به آن انجام شد و دلایل پذیرش این قطعنامه تصریح کرد: اقدام منافقانه بار دیگر نشان داد که سازمان ملل متحد در موضع گیری در قبال کشورهای مختلف استانداردی دوگانه دارد، همچنان ابزاری در دست قدرت های غربی برای مقابله با کشورهای مستقل است. زیرا علیرغم آمارهای فراوان موجود در مورد بی احترامی به حقوق زنان در آمریکا و کشورهای غربی از جمله آمار بالای قتل زنان، افزایش بی سابقه زندانیان زن در آمریکا، آمار بالای تجاوز جنسی به زنان در کشورهای غربی و بسیاری موارد دیگر. موارد نقض حقوق زنان ج با این حال، این کشورها همچنان در این کمیسیون عضویت دارند و سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی برای حمایت از حقوق زنان در این کشورها انجام نداده است.
وی ادامه داد: آمریکا ایران را به نقض حقوق زنان متهم می کند در حالی که زنان آمریکایی عموما از نبود امنیت و آزادی و رواج آزار و اذیت و خشونت علیه آنها در آمریکا گلایه دارند.

طبق آمار، آمریکا سومین کشور خطرناک جهان برای زنان است
این کارشناس سیاسی افزود: بر اساس آمار اداره سرشماری آمریکا، این کشور به عنوان سومین کشور خطرناک جهان برای زنان معرفی شده است که هر 98 ثانیه یک مورد تجاوز جنسی رخ می دهد. خرید و فروش دختران در قفس به یک اتفاق رایج در نیویورک تبدیل شد. یک سوم زندانیان زن جهان در زندان های آمریکا محبوس هستند. تعداد زندانیان زن در ایالات متحده در 40 سال گذشته 700 درصد افزایش یافته است و با بیش از 231000 زندانی زن، ایالات متحده بیشترین تعداد زندانیان زن را در جهان دارد.
وی افزود: سالانه حداقل 250 زن بدون محاکمه توسط پلیس آمریکا کشته می شوند. پلیس آمریکا گاهی زنان باردار را به طرز وحشیانه ای می کشد (مثل لئونا هیل مادر 26 ساله) یا زنان را جلوی چشم فرزندانشان به طرز وحشیانه کتک می زند. در روزهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، یکی از معترضان به نتایج انتخابات به نام اشلی بابیت با گلوله مستقیم پلیس آمریکا کشته شد و صدای اعتراضی از سوی سازمان های به اصطلاح حقوق بشری در این کشور به گوش نرسید. غرب. و هیچ کس خواستار حذف ایالات متحده از کمیسیون زنان این سازمان نشده است. ملت ها نکردند!

حمایت از حقوق زنان توسط سازمان ملل دروغ و ریا است
حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: وقتی سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران را که از پیروزی انقلاب تاکنون بیشترین عزت را برای زنان در ایران قائل است را متهم به نقض حقوق زنان می کند و در عین حال از دولت عربستان تمجید می کند. عربستان، دولتی که با حمایت آمریکا وحشیانه ترین خشونت ها را علیه زنان اعمال می کند و حتی آنها را به دلیل توئیت اعتراضی علیه حکومت مستبد سعودی به ده ها سال زندان محکوم می کند، می توان فهمید که حمایت از حقوق زنان توسط این سازمان و کشورهای دیگر چقدر غرب جعلی و منافق است.
وی گفت: از ابتدای تهاجم سعودی به یمن که با حمایت مستقیم آمریکا و کشورهای غربی انجام شد، بیش از 13 هزار زن و کودک یمنی کشته و میلیون ها نفر آواره و بی خانمان شده اند. اما هیچ کس خواستار برکناری عربستان سعودی یا حامیان غربی نشده است، او عضو کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل نبوده است!
عضو انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بررسی برخی آمارهای مربوط به حقوق زنان در جمهوری اسلامی و آمریکا به وضوح گویای حقیقت است: به عنوان مثال بر اساس آمارهای رسمی میزان تحصیلات دانشگاهی زنان در جمهوری ایران اسلامی‌تر از آمریکاست (جمهوری اسلامی 60 درصد – آمریکا 57 درصد). با توجه جمهوری اسلامی به بهداشت و درمان زنان، میزان مرگ و میر مادران در ایران کمتر از آمریکاست (جمهوری اسلامی 9 درصد – آمریکا 17 درصد). قانون آمریکا برای زنان مرخصی زایمان ندارد، در حالی که جمهوری اسلامی 24 هفته مرخصی زایمان را پیش بینی کرده است. میزان زنان زندانی در آمریکا بیش از دو برابر جمهوری اسلامی است (جمهوری اسلامی 3% – آمریکا 7%) و…

پرونده سیاه حامیان حذف ایران از کمیسیون زنان در مورد وضعیت حقوق زنان
وی بیان کرد: قطعنامه حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل با 29 رای موافق، 8 رای مخالف و 16 رای ممتنع تصویب شد. بررسی آمار وضعیت حقوق زنان در همه کشورهایی که به حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان رای مثبت دادند، نشان می دهد که همه آنها در این موضوع کارنامه سیاهی دارند. آمار آزار و اذیت جنسی و نقض حقوق زنان در چهار کشور دانمارک، فرانسه، آلمان و انگلیس بسیار وحشتناک است. بر اساس گزارش ایندیپندنت، بین 60 تا 100 درصد زنان در این کشورها چندین بار مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. خشونت علیه زنان به یک بیماری همه گیر مرگبار در آمریکا تبدیل شده است. زنان کشی به بدترین شکل خشونت مبتنی بر جنسیت در کشورهای غربی تبدیل شده است. و ….

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون زنان هیچ مبنای قانونی و ارزش قانونی ندارد
حجت الاسلام ملک زاده ادامه داد: شواهد و دلایل فوق ثابت می کند که قطعنامه حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد مانند بسیاری از قطعنامه های دیگر این سازمان علیه کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه قانونی است. مبنای و ارزش قانونی این اقدام صرفا سیاسی بار دیگر ماهیت واقعی آمریکا و اقدامات وقیحانه این دولت را در معرض دید افکار عمومی جهان قرار داده است که همواره شاهد موارد متعدد نقض حقوق بشر به شدیدترین شکل ها علیه زنان در آمریکا و دولت های متحد آن بوده است. این کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید