محکومیت حذف ایران از کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره وضعیت زنان / رسیدگی به کار و مسائل مردم یکی از دستورات اصلی قوه قضائیه است.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918990

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خروج ایران از کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره وضعیت زنان را محکوم کرد و گفت: این بدعت حقوقی در ادامه فشارهای سیاسی بر مردم به ویژه زنان عزیز ایران اسلامی قابل قدردانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه حذف ایران از کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان را محکوم کرد و گفت: این بدعت حقوقی در ادامه فشارهای سیاسی بر مردم به ویژه زنان عزیز ایران اسلامی قابل قدردانی است. “

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد فرهنگی و اخلاقی کشورهای مدعی علیه جامعه زنان جهان طراحی و انجام شد.

وی افزود: رهبری و اساس این اقدام را کسانی انجام دادند که در کشورهایشان بیشترین ظلم و نابرابری های اجتماعی علیه زنان صورت گرفت و مدافعان حقوق بشر و مدعیان حقوق زنان به صورت کاملا هوشمندانه دنبال شد. و به صورت هدفمند و ساختارمند. در این میان صدایی از مدعیان حقوق زنان به گوش نمی رسد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه زنان و کودکان دنیا را به ابزار کسب و کار کثیف خود تبدیل کرده اند، گفت: عاملان اصلی این جنایات نیز مدعی حقوق بشر و حقوق زنان بوده اند و اخیراً اقدامی غیرمنطقی در حق زنان ما انجام داده اند.

رشد و پیشرفت زنان در 40 سال گذشته غرب را به وحشت انداخته است

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: همه رشد و پیشرفت زنان در چهل سال اخیر در ایران باعث ترس در غرب شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما برخلاف کشورهای مدعی حقوق زن، زن مظهر جمال الهی و دارای کرامت انسانی برخاسته از ویژگی های خاص است و جانشین نهاد خانواده و تربیت فرزند است. لازم است جامعه جهانی در برابر بدعت قانونی حذف ظالمانه و سیاسی، عزت خود را بازگرداند و اجازه ندهد ارزش قانون توسط زورگویان علیه زنان پایمال شود.

ستایشی ادامه داد و با اشاره به سفر اخیر شورای عالی قضایی به استان زنجان گفت: برای تحقق این سفرهای استانی چندی پیش به استان خراسان جنوبی رفتیم.

وی ادامه داد: در خصوص سفرهای استانی باید نکاتی را مد نظر قرار داد چرا که با وجود بحث دشمن شناسی در هرج و مرج مهر ماه در کشور، دستور رسیدگی به کار و مشکلات مردم یکی از دستورات اصلی سادبن است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: شرایطی که داشتیم طبق برنامه ای بود که داشتیم و با دستورات مدیریت در این خصوص علیرغم نابسامانی و تشریفاتی که ایجاد کرد، سفرها انجام شد.

وی افزود: دشمن سعی داشت با ناامن کردن کشور مانع از انجام وظایف مسئولان شود.

ستایشی با تاکید بر موضوع صلح و سازش و رفع موانع تولید گفت: در این سفرها مصوباتی در این زمینه داده شد. تمرکز رئیس قوه قضائیه رسیدگی به مشکلات ریشه ای مردم و تغییر افراد و ساختارهای انعطاف پذیر و پاسخگو و شفاف سازی برای گره گشایی از مشکلات مردم بوده است که در این سفرها دنبال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در سفر اخیر بیش از 70 زندانی مستحق رفاقت حلال به همراه دو نفر از محکومان قصاص نفس با تلاش های صورت گرفته آزاد شدند.

ستایشی ادامه داد: دیروز شاهد بودیم که در جلسه روسای قوه قضائیه 15 حکم به روسای کل دادگستری ارسال شد.

وی ادامه داد: تمامی این موارد و نکات در راستای احقاق حقوق عمومی و به رسمیت شناختن حقوق شهروندان و همه افراد جامعه مطرح می شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: 15 حکم بر اساس عدالت و انصاف قضایی با رعایت کامل موازین شرعی و عدم تخطی از این موارد صادر شده است.

ستایشی تصریح می کند: این دستورات مربوط به بازه زمانی خاص و افراد خاصی نیست، بلکه تاکید قطعی بر روند اجرای سیاست است.

وی گفت: از رسانه ها و افکار عمومی می خواهم در اجرای این دستورات قوه قضائیه را یاری کنند. در صورت وجود تخلف باید سریعا به ما اطلاع داده شود.

استقبال قوه قضاییه از رسانه ها و نخبگان

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: معتقدیم رسانه ها و نخبگان می توانند ما را در این مسیر یاری کنند. مطمئن باشید سیستم دادگاه از همه نظرات محبت آمیز استقبال می کند.

ستایشی به سفر اخیر دادستان کل فدراسیون روسیه اشاره و تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی با دادستان کل کشور و سایر مسئولان برگزار شد. نکات کاربردی و قابل توجه و تاییداتی بود که دادستان های کل دو کشور بر اجرای این مصوبات تاکید جدی داشتند و مقرر شد کارگروهی 5 نفره تشکیل شود.

وی توسعه همکاری های قضایی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بحث و بررسی چالش های مشترک از جمله تحریم ها، مسائل زیست محیطی دریای خزر، انتقال تخصص های مبارزه با مواد مخدر از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدارهای مقامات دو کشور بود. “.

دیدگاهتان را بنویسید