بازدید رئیس قوه قضاییه از انبارهای شماره 3 و 4 سازمان جمع آوری و فروش اموال در هرمزگان / دستورات جدید قوه قضائیه برای ساماندهی بهتر اموال


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812787

با توجه به موفقیت های به دست آمده در گام اول ساماندهی وضعیت مخازن، گام دوم و تکمیلی این مهم با بازدید روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از انبارهای شماره 3 و 4 سازمان جمع آوری و فروش اموال. در استان هرمزگان که یکی از مراکز مهم است. اموال متعلق به کشور حذف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال از وظایف ذاتی قوه قضائیه است که در دوران تحول و تعالی با توجه به تاکید و فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بیش از پیش به این امر توجه دارد. موضوع مهم. خسارت به بیت المال به دلیل وضعیت نامناسب انبارهای سازمان یکی از مصادیق تضییع حقوق عمومی است که قوه قضائیه با کمک سایر دستگاه ها گام اول را برای رسیدگی به این موضوع برداشته و اکنون گام دوم است.

پس از مشارکت مجدانه و پیگیر رئیس کل دادگستری در ساماندهی اموال و مساعدت سایر مراجع و ارگان ها، انقلابی در ساماندهی اموال به وجود آمد، به طوری که استان های سراسر کشور نسبت به تعیین تعرفه کالا و تعرفه اقدام مناسبی کردند. کالاها با حفظ حقوق دولتی و عمومی، مبالغ هنگفتی به خزانه و خزانه کشور بازگردانده می شود.

با توجه به موفقیت های به دست آمده در گام اول ساماندهی وضعیت انبارهای اموال، گام دوم و تکمیلی این مقوله مهم با بازدید روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی از انبارهای شماره 3 و 4 سازمان جمع آوری و فروش املاک استان هرمزگان که از مهم ترین مراکز املاک کشور است، لغو شده است.

رئیس قوه قضائیه در این بازدید از نزدیک وضعیت و روند ساماندهی کالاها در انبارهای استان هرمزگان را زیر نظر گرفت و در صورت دریافت گزارش از مراجع ذیربط، دستورالعمل‌های مشخص برای بهبود وضعیت انبارهای سازمان اموال و املاک کشور را تکمیل کرد. سامانه های لازم برای ثبت و نگهداری کالاهای قاچاق و توقیفی و حل اختلاف سازمان اموال و سازمان تعزیرات در خصوص عدم انطباق کالاهای توقیفی دپو شده در انبارها.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این بازدید مجدداً بر رفع کالاهای قاچاق و ممنوعه و فاسدشدنی با نازل‌ترین قیمت و لزوم تعیین سریع توقیف کالاهای روزه‌گیر و مفاسد تاکید کرد و معتقد است که نیاز به اموال است.

ارتقاء و نظام مندسازی بیشتر کار کارکنان و کارآگاهان در خصوص کالاهای قاچاق و نحوه انتقال این کالاها و همچنین حل و فصل اختلافات آماری باقی مانده بین قوه قضائیه و مالکیت اموال از دیگر نکات قابل توجه قضات برای کسب موفقیت بیشتر در این زمینه بود. مرحله دوم ساماندهی وضعیت ملک.

رئیس قوه قضائیه همچنین از عملکرد خوب قوه قضائیه و سایر دستگاه های استان هرمزگان در ساماندهی اموال در گام نخست این طرح و از نظر شاخص های عملکردی در حوزه اموال منقول و غیرمنقول و نیز جدیت و جدیت و قدردانی کرد. تلاش همه دستگاه های ذیربط برای تکمیل این پروژه. مهم است که در مرحله دوم تاکید شود.

در این بازدید مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گزارشی از وضعیت تخصیص اموال در آن استان به رئیس کل دادگستری ارائه کرد و اظهار داشت: یک هزار و 815 پرونده ملکی در استان هرمزگان تعیین تکلیف شده که نسبت به مدت مشابه 42 درصد افزایش داشته است. دوره سال گذشته

قهرمانی همچنین گفت: مجموع فروش املاک استان هرمزگان در سال جاری به 720 میلیارد تن رسید که نسبت به سال گذشته 120 درصد رشد داشته و در مزایده بعدی فروش به حدود 900 میلیارد تن خواهد رسید.

همچنین در بازدید رئیس قوه قضائیه از انبارهای شماره 3 و 4 سازمان جمع آوری و فروش املاک استان هرمزگان، “سید عبدالمجید اجتهادی” مدیر عامل این سازمان از اقدامات انجام شده در این زمینه گزارش داد. واگذاری اموال به رئیس قوه قضائیه در اسرع وقت.

این در حالی است که به گفته رسولی فاضل، نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال، در چهار ماه گذشته حدود 60 درصد از انبارهای املاک در استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان که جزو استان های پیشرو در بحث اموال خود هستند. ، خالی شده اند. کالاهای تخلیه شده از انبارهای اموال این استان ها «بازگردانده»، «فروخته» یا «مخرب» شده است. همچنین در 4 ماه گذشته 4 مزایده و 7 مزایده املاک موجود در انبارهای سازمان اموال کل کشور برگزار شده است.

همچنین به گفته اجتهاد مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال، پس از ورود سران قوا، دستگاه های مرتبط با ساماندهی و انتقال کالا به سازمان جمع آوری و فروش اموال، همکاری بسیار نزدیکی داشتند. . اخیراً حدود 300 درصد کالاهای از بین رفته افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال، حدود 230 درصد از کالاهای واجد شرایط اخیرا عودت داده شده است که کالا به صاحبان آن بازگردانده شده و وجوه کالای فروخته شده به صاحبان آن بازگردانده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید