از بی توجهی به توسعه و ایجاد زیرساخت ها تا فروش مخفیانه اموال اهدایی / فروش اموال مازاد دولتی یا اموال اهدایی عمومی؟


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1810956

گزارش فروش اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی;

طرح فروش اموال مازاد دولتی؛ این در حالی است که در خراسان جنوبی در برخی موارد اموال اهدایی مقامات دولتی برای ساخت زیرساخت ها و توسعه مناطق فروخته شده است که اعتراضات را برانگیخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، طرح فروش اموال مازاد دولت از 27 مهرماه امسال کلید خورد و معاون اول رئیس جمهور بخشنامه اجرایی برای تامین مالی دولت از طریق فروش اموال مازاد به دستگاه های اجرایی از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری را ابلاغ کرد. در واقع دولت فروش این ملک را یکی از راه های کم هزینه و غیر تورمی برای تامین بودجه می داند که البته صرف سایر دستگاه ها و استان ها نخواهد شد.


شناسایی 100 ملک مازاد دولتی در خراسان جنوبی

این طرح در خراسان جنوبی پیگیری شد و به گفته عیسی جعفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در شورای اداری استان، در 30 بهمن ماه سال جاری در استان 100 ملک مازاد بر دستگاه های اجرایی شناسایی شد که 62 ملک برای آنها 62 ملک است. مجوز فروش صادر شد.

وی افزود: 13 مازاد از اموال دستگاه های اجرایی فروخته شده و 13 میلیارد تومان از محل فروش به خزانه واریز شده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است 100 درصد قیمت ملک فروخته شده را کنار بگذارد. برای این بدن .

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه هر ملکی که در سامانه ثبت شود در صورت مازاد فروش قابل فروش است، گفت: در خراسان جنوبی بیش از 200 ملک غیر مازاد در سامانه ثبت شده است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه املاک مازاد برای فروش باید سند یک صفحه ای داشته باشد، ادامه داد: برخی از املاک مازاد قبل از فروش مشکلی نداشتند اما پس از فروش مخالفت پیدا کردند و نیاز به تغییر هدف یکی از موارد است. مشکلات نگرش

وی با اشاره به اینکه وجود اموال بدون سند دغدغه مدیران دستگاه ها است، گفت: این اختیار را دریافت کرده ایم که اگر مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به فروش اموال مازاد خود اقدام نکنند، می توانیم در این زمینه اقدام کنیم.

این پروژه در خراسان جنوبی در حال اجراست اما در برخی موارد امکان فروش املاک اهدایی به دولت برای ساخت زیرساخت ها و توسعه منطقه ای را نیز فراهم می کند. فروش این املاک و املاک اهدایی مردم بدون اطلاع آنها اعتراض مردم را برانگیخت.


فروش زمین ورزشی دهشک بدون اطلاع مسئولین روستا و شهرستان

وی با خبرنگار مهدی سلیمی از اعضای شورای اسلامی شهر دهشک گفت و گو کرد कاورستانتصریح کرد: در سال ۱۳۷۲ شورای وقت شهرک دهشک ۲۲ هزار متر زمین حاشیه جاده و ابتدای این شهرک را جهت ساخت فضا و سالن ورزشی به وزارت ورزش و جوانان واگذار کرد.

وی افزود: این زمین مشترک و متعلق به همه مردم است و شورای وقت با امضای مالکان این زمین را در اختیار ورزش و جوانان قرار داد مشروط بر اینکه فضای ورزشی در این زمین ایجاد شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دهشک گفت: در سال 1382 هیات ورزش و جوانان با این وعده که فضا و امکانات ورزشی برای مردم این روستا ایجاد می شود، درخواست کردند که این زمین به نام این اداره ثبت شود. . البته در این تفاهم نامه آمده است که این ملک برای ورزش و جوانان نیست بلکه برای خود مردم است و چون قرار است فضاهای ورزشی ایجاد شود این سند صادر می شود.

سلیمی گفت: در تمام این سال ها کوچکترین اقدامی برای ساخت این زمین صورت نگرفته و حتی دهیاری زیرساخت های ایجاد مرتع را ایجاد کرده است. تنها کاری که در این زمین انجام شد تسطیح و حصارکشی آن بود.

وی افزود: اما اخیراً بدون اینکه شورای اسلامی و شورای شهرداری دهشیک متوجه این موضوع شوند، اداره کل ورزش و جوانان از این زمین به عنوان ملک مازاد با کمترین قیمت ممکن استفاده می کند؛ اما با توجه به این موضوع، این موضوع در حال انجام است. فروخته شد.


فروش 30 میلیارد تن زمین با هزینه یک میلیارد تن

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دهشک یادآور شد: فروش این زمین در حالی انجام شد که علاوه بر شورا و دهجار دهشک حتی رئیس اداره ورزش و جوانان قاین نیز متوجه این اقدام نشد و این موضوع به ثبت رسید. از طریق ثبت دفتر سند.برخاستیم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان این زمین را به ارزش حداقل 30 میلیارد تن به یک میلیارد و 340 میلیون تن فروخته است، گفت: این در حالی است که این زمین در حال حاضر 2 میلیارد مشتری دارد و اگر افزایش یابد. به مزایده گذاشته شود.» اگر بماند قیمت آن به 40 میلیارد تن می رسد، در واقع این زمین شامل 70 قطعه 250 متری مصوب بنیاد مسکن است که هر قطعه 400 میلیون تن به فروش می رسد.


ایجاد یک مجموعه ورزشی در منطقه دهشک ضروری است

سلیمی گفت: پس از این اقدام از طریق نماینده مجلس، دادستانی، سازمان بازرسی و که در ابتدا به مدیرکل ورزش و جوانان پاسخ دادند، اما وقتی می بینیم واقعا پیگیر یک سوال هستیم. ، معامله بسته شده است.”

وی با اشاره به اینکه مازاد آن ملکی مازاد بر نیاز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستای پانای و روستای زول گاین در فاصله 3 کیلومتری از یکدیگر دارای سال ورزشی به روز و مجهز هستند، ضمن اینکه در نیمبلوک و چند روستای مجاور دهشک با جمعیتی بالغ بر 3500 نفر حتی سالن و حداقل امکانات ورزشی وجود ندارد. در حالی که شهر دهشک به تنهایی 700 خانوار و حدود 1800 نفر جمعیت دارد.

سلیمی گفت: بر این اساس نه تنها ایجاد سالن ورزشی، بلکه ایجاد مجموعه ورزشی در این شهرستان ضروری است. اما GDMSP همچنان از فروش این زمین می بالد و مردم از فروش زمین ناراضی هستند و تاکید می کنند که در صورت فروش زمین، زمین های دیگری در شهر تامین می شود و عواید آن صرف ساخت آن می شود. .


زمین اهدایی مردم را بیهوده می فروشم

حسین خلیلی دهیار روستای بیهود قاین در گفتگو با هاورستان اظهار داشت: حدود 10 سال پیش اهالی روستای بیهود زمینی به مساحت 2000 متر مربع را برای ساخت سالن ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دادند.

وی افزود: پس از مدتی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که زمین کوچک است و امکان ساخت سالن در آن وجود ندارد. به همین دلیل اهالی روستا مجدداً زمین دیگری به مساحت 7000 مترمربع تهیه کردند. متر تا اداره ورزش و جوانان. هشت سال بعد فقط یک سوله نصب شد و پروژه هنوز کامل نشده است.

هلیلی گفت: متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان این زمین و سالن نیمه کاره را به صورت مازاد به فروش رساند که باعث نارضایتی اهالی روستا شد و هم اکنون مردم خواستار بازپرداخت زمین برای خدمت رسانی به جوانان روستایی هستند. “


اعتراض مردم خضری به فروش زمین اهدایی به مخابرات

پایگاه خبری تحلیلی هوارستان در بهمن ماه 1394 گزارشی با همین موضوع درباره قطعه زمین اهدایی اهالی اداره مخابرات منتشر کرد. به گفته رئیس وقت شورای اسلامی شهر حضری در سال 82، زمینی به مساحت 1200 متر از سوی مردم برای توسعه زیرساخت های فضایی و مخابراتی به اداره مخابرات اهدا شد، اما شرکت مخابرات نه تنها این زمین را ساخت، بلکه چندین قطعه را ساخت. در حراج به عنوان مازاد فروخته شد. در همین راستا اعتراض شهروندان هزری در نهایت مانع از فروش زمین شد.

مطابق با این؛ این تنها نمونه هایی از فروش اموال اهدایی مردم دولت است که نارضایتی زیادی را در پی داشت. در واقع این افراد معتقدند که اگر اموال اهدایی به آنها مازاد باشد و دولت نیازی به آن نداشته باشد; چرا دولت از مردم کمک خواست و حالا که به دولت اهدا شده و مازاد است به جای اینکه دولت آنها را بفروشد باید به خود مردم برگرداند. در مواردی که اعتراض مردم جواب نمی دهد و املاک اهدایی برخلاف میل آنها به فروش می رسد، انتظار دارند که درآمد حاصل از فروش این املاک صرف محوطه سازی همان مناطق شود و سرمایه آنها از کفش آنها بیرون نرود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید