وزارت راه مجوز فروش اموال خود را برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل دریافت کرده است


زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812371

نمایندگان به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور اموال منقول و غیرمنقول خود را تا سقف 100 هزار میلیارد ریال به فروش برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی حاشیه درآمدی لایحه بودجه سال 1401، با بند (ب) تبصره (11) ماده واحده بودجه سال 1401 موافقت کردند. .

در بند (ب) تبصره (11) ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور و ارتقای سطح بهره‌وری در این بخش، وزارت راه و شهرسازی مجاز است نسبت به تولید اموال منقول و منقول آن اقدام کند. اموال غیرمنقول از طریق شرکت ها و سازمان های تابعه و همچنین واگذاری و فروش زمین مازاد تا سقف یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال امکان پذیر است.

وجوه حاصل از ثبت تخلفات را به حسابهای مقرر در قانون واریز کنید تا به نسبت تعیین شده تقسیم شود.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی (3) تبصره (11) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

در بند الحاقی (3) تبصره (11) ماده واحده این لایحه آمده است: به پیشنهاد فرمانداری منطقه و تصویب طرح در مراجع اجرایی شهرستانها پذیرفته می شود. و شورای توسعه استان ظرف 30 هزار میلیارد (30 000 000 000 000) ریال پس از اعلام شهرداری و تصویب شورای شهر مبنی بر هزینه کارشناسی ساخت مجتمع های اداری، املاک و ساختمان های خود را با املاک شهرداری ها جایگزین کند. در همان شهر

اجرای این جزء را به صورت جمعی ثبت کنید – هزینه ها. دستورالعمل اعمال این جزء توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می شود.

کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره (11) لایحه بودجه 1401، پیشنهاد واردات ماشین آلات و تجهیزات راهسازی، راهسازی و راهسازی مورد نیاز کشور را به پیوست این تبصره ارائه کرد. که توسط کوهساری پیشنهاد شد.

بر اساس این پیشنهاد، با تایید و تشخیص وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای)، تامین ماشین آلات و تجهیزات راهسازی، راهسازی و راهسازی مورد نیاز کشور (به استثنای خودرو) استانداردهای مدرن زیر 5 سال باشد و با پرداخت هزینه ورودی تعیین شده توسط دولت وارد کشور شوید. دستورنامه موضوع این بند توسط وزارت راه و شهرسازی به همراه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

این پیشنهاد با توجه به عدم تعیین سقف واردات با موافقت نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید