سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی اراک تا 4 ماه آینده/ 30 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک اضافه می شود


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892972

مرادی با اشاره به اینکه هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی اراک در دستور کار قرار دارد، گفت: با هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی امکان پایش مکان اتوبوس، زمان سفر و زمان انتظار با استفاده از تلفن همراه فراهم می شود. امیدواریم ظرف چهار ماه آینده این طرح اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله مرادی معاون حمل و نقل شهری شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: در تلاش هستیم تا با نصب تابلو در آستانه مهرماه 30 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده توسط شهرداری در سال گذشته به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه هشت دستگاه از اتوبوس های فرسوده شهر اراک در دست تعمیر است تا به ناوگان حمل و نقل اضافه شود، گفت: قرارداد هوشمندسازی این ناوگان منعقد شده و در مرحله پیش پرداخت است، اما چندین بار نیاز است. ماه برای پیاده سازی و تجهیز سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک کفت: با اجرای طرح هوشمند، پرداخت الکترونیکی به سه روش مختلف انجام می شود و شهروندان می توانند از تلفن همراه، کارت های بانکی و یا استفاده کنند. QR کد کرایه اتوبوس را بپردازید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فرصت های هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی، امکان نظارت بر موقعیت اتوبوس، زمان سفر و زمان انتظار با استفاده از تلفن همراه است که امیدواریم تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

مرادی تصریح کرد: قصد توسعه و نوسازی ناوگان و همچنین تجهیز زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر اراک را داریم و برنامه های زیادی در نظر داریم که در بلندمدت اجرایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید