چمران: در اتفاقات اخیر چاره ای جز جمع آوری مخازن زباله نبود / هزینه هر مخزن 10 تا 15 میلیون تومان است / روش جدیدی برای جمع آوری زباله در نظر گرفته شده است.

چمران: در اتفاقات اخیر چاره ای جز جمع آوری مخازن زباله نبود / هزینه هر مخزن 10 تا 15 میلیون تومان است / روش جدیدی برای جمع آوری زباله در نظر گرفته شده است.

روز جدید مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر به دلیل آتش سوزی و خسارت حوادث اخیر گفت: مرمت این مخازن زمان بر است. این در حالی است که قیمت هر تانک از 10 تا 15 میلیون تومان است. وقتی این تانک ها آتش می گیرند، چاره ای جز تجمع نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که مخازن زباله در شهر به آتش کشیده شد چاره ای جز جمع آوری آن نبود. این مجموعه تانک در همه مناطق شهر نیست و فقط در برخی نقاط وجود دارد.

مهدی چمران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودکان آینده یک کشور و پایه و اساس جامعه هستند، اظهار کرد: این کودکان آینده سازان کشور هستند.

وی با بیان اینکه چند سالی است در خصوص کودکان از جمله جمع آوری آنها اقداماتی انجام می شود، یادآور شد: تعدادی از کودکانی که جمع آوری شده اند ایرانی نبوده و به کشور خود بازگردانده شده اند و مشکلی برای بازگرداندن وجود داشته است. برخی نیز به شهرهای خود بازگردانده شدند.

چمران با بیان اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شد، تصریح کرد: کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه ای بیاموزند و شغل مناسبی داشته باشند زیرا حضور آنها در شهر چهره زشتی از تکدی گری ایجاد می کند. پس از معتادان باید نسبت به جمع آوری کودکان کار و متکدیان اقدام و با این معضل برخورد کرد. شورا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: روش دیگری برای جمع آوری زباله در حال برنامه ریزی است و نحوه کار تغییر می کند و دیگر شاهد جمع آوری زباله از سوی کودکان نخواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر به دلیل آتش سوزی و خسارات ناشی از حوادث اخیر گفت: بازسازی این مخازن زمان بر است. این در حالی است که قیمت هر تانک از 10 تا 15 میلیون تومان است. وقتی این تانک ها آتش می گیرند، چاره ای جز تجمع نیست.

چمران گفت: این مجموعه تانک در همه مناطق شهر نیست و فقط در برخی نقاط است. روش جدیدی برای جمع آوری زباله در نظر گرفته شده است، اما این اقدام هیچ ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید