جمع آوری زباله تا شهریور به صفر می رسد/ 300 زباله جمع کن غیرمجاز در گاراژ


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834616

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کوم از ورود دفن زباله تا شهریور ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر 300 گاراژ غیرمجاز جمع آوری زباله وجود دارد که مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عبدالله میرابراهیمی امروز در حاشیه بازدید از محل دفن زباله البرز در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه یکی از زباله های شهر زباله های خانگی است، گفت: هر شب حدود 700 تن زباله خانگی از سطح شهر جمع آوری و در سایت البرز تخلیه می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته به طور متوسط ​​روزانه 603 تن زباله به محل دفن زباله البرز تحویل داده شد که 90 تن زباله در فرآیند تفکیک تفکیک می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کوم افزود: 220 سرویس خودرو (کامیون، کامیونت و…) هر شب زباله را به سایت البرز می برند.

کاهش چند درصدی تولید زباله در سال های اخیر
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با کاهش چند درصدی تولید زباله مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: در سال 1397 حدود 667 تن; در سال 1398 حدود 657 نفر; در سال 1399 حدود 636 تن و در سال 1400 حدود 603 تن زباله خانگی تولید شد که نشان می دهد در سال های اخیر تولید زباله های خانگی چند درصد کاهش یافته است.
میرابراهیمی ادامه داد: از 603 تن زباله 300 تن وارد مجتمع فرآوری می شود. 9 درصد نایلون روزانه 10 درصد حل می شود. در حال حاضر 300 تن زباله دیگر در حال دفن است و دومین خط جداسازی زباله در شش ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: 10 درصد ضایعات را پسماندهای خشک اقتصادی تشکیل می دهند که 9 درصد آن در خط فرآوری گندله پرس و یک درصد مابقی پرس شده و به خط تبدیل می شود. 50 درصد زباله ها ارگانیک است که پس از جداسازی به تولید کود کمپوست منتقل می شود. 40 درصد باقیمانده که ترکیبی از نایلون، مواد سلولزی، منسوجات، ارگانیک و غیره است، پسماند خشک نامیده می شود که ارزش اقتصادی ندارد اما ارزش حرارتی دارد و ما پیگیر این موضوع هستیم.

فعالیت 300 گاراژ غیر مجاز جمع آوری زباله
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کوم با اشاره به برخی تفکیک ها و مکان های جمع آوری غیر مجاز زباله در سطح شهر گفت: بالغ بر 300 گاراژ غیرمجاز در سطح شهر وجود دارد که گردش مالی آنها بسیار بالاست.
وی افزود: تقاضا برای این فعالیت ها با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، وضعیت اشتغال و افزایش قیمت این نوع زباله ها در جامعه دچار مشکل افزایش یافته است. فعالیت این گاراژها در سطح شهر مشکلات زیادی را برای همسایگان این گاراژها، جمع آوری زباله درب منزل از افراد غیرمجاز و در نهایت ایجاد مشکل در جمع آوری زباله توسط شهرداری ایجاد می کند.
میرابراهیمی با اشاره به دومین پسماند در این شهرستان گفت: زباله های عمرانی و ساختمانی با 5 تا 6 هزار تن در روز دومین پسماند صنعتی شهرستان است.
وی ادامه داد: این زباله ها در حال حاضر در چهار نقطه شهر ذخیره می شود اما تفکیک این زباله ها در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کوم با اشاره به سومین پسماند صنعتی در این شهر گفت: پسماندهای عفونی یکی دیگر از پسماندهای صنعتی این شهر است که روزانه توسط 5 نفر در سطح شهر این زباله ها جمع آوری می شود.
وی تاکید کرد: 40 تا 50 درصد این زباله ها توسط مراکز بهداشتی و درمانی، کلینیک ها و غیره تولید می شود. و توسط پیمانکاران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و به سایت آلبورگ منتقل می شود و 50 درصد باقیمانده توسط 10 بیمارستان این شهرستان تولید می شود.
میرابراهیمی با اشاره به اینکه برای حفظ کمربند سبز 10 ردیف درخت در سایت البرز کاشته شده است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری دفن زباله ها را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید