جمع بندی اختلاف سازمان بازرسی با مسئولان حوزه اموال / پیشنهاد تشکیل کارگروه تعیین تکلیف و فروش اموال


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835922

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام پایان بازرسی فوق العاده از انبارهای املاک در سراسر کشور به اختلاف خود با دست اندرکاران ساماندهی مالکیت املاک پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور، عبدالمجید اجتهادی مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال و مدیرکل حراست سازمان با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با ذبیح اله هدیان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه گفت: پس از ورود ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست محترم جمهور و احکام صادره، تحول مثبتی در سازمان کالاهای سازمان جمع آوری و فروش اموال ایجاد شده است. در سراسر کشور.

وی با اشاره به مأموریت مدیرکل بازرسی ویژه کشور مبنی بر انجام بازرسی فوق العاده از انبارهای اموال و گمرکات و بررسی علل و عوامل فساد برخی کالاهای موجود، گفت: کلیه انبارهای سازمان جمع آوری و فروش ملک در سراسر کشور توسط بازرسان بازدید و گزارش بازرسی خلاصه شده و به محض تکمیل برای بهره برداری و اقدام لازم به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

هدیان بر تسریع در توزیع اعتبارات امحای کالاهای مفاسد تاکید کرد و خواستار پیگیری ویژه رئیس سازمان جمع آوری و فروش املاک در این زمینه شد.

وی افزود: امحا و امحای کالاهای فاسد باید در اسرع وقت با رعایت استانداردهای لازم انجام شود تا انبارها برای ساماندهی کالاهای نو و سالم تخلیه شوند.

این عضو شورای عالی قضایی با اشاره به عزم قوه قضائیه برای تعیین تکلیف فوری پرونده های اموال، گفت: سازمان جمع آوری و فروش اموال در صورت بلاتکلیفی در برخی موارد بر مراجع ذیربط نظارت کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر تسریع در فروش اموال و با بیان اینکه اقدامات انجام شده همچنان با وضعیت مطلوب فاصله دارد، توجه رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال را برای انجام پیگیری های لازم جلب کرد. -بالا

هدیان از اصلاح ساختار سازمان جمع آوری و فروش اموال ابراز خرسندی کرد و این اقدام را برای ساماندهی اموال موثر و مهم دانست.

مقام عالی قضایی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد ساختار جدید میزان اموال تخصیص نشده کاهش یابد و کالاهای پوسیده در انبارها به صفر برسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قصور و قصور در انجام تعهدات ساماندهی اموال مورد قبول هیچ فردی نیست و جرم محسوب می شود، گفت: این فرد باید پاسخگو باشد.

برنامه ریزی برای مکانیزاسیون و الکترونیکی شدن سامانه انبارها در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال از دیگر مواردی بود که هدیان به آن اشاره کرد و یادآور شد: باید با طراحی سامانه های لازم و اختصاص شماره شناسایی به هر یک، بتوان به راحتی نظارت کرد. محصول . .

عبدالمجید اجتهادی مدیر کل سازمان جمع آوری و فروش اموال کشور در این دیدار با حمد الهی برای اعزام شورای بازرسی ویژه به استان ها جهت تشخیص و شناسایی نواقص و بهبود مسائل مالکیت اموال، ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات سازنده سازمان بازرسی تعیین تکلیف شود. اموال در انبارها باید سریعتر باشد.

وی با بیان اینکه قانون جدید مبارزه با قاچاق دارای امتیازات خوبی در حوزه اموال است، خواستار مساعدت سایر نهادهای مسئول در حوزه املاک شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال از بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه تعیین تکلیف و حل و فصل برخی از مسائل و موارد کالاهای موجود در طرح با حضور ضابطان قضایی و اجرایی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید