با سازمان بازرسی مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم/ سازمان بازرسی وارد امور جزئی نمی شود

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780690

در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد;

آیت الله حسینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کنار بازرسی مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم، گفت: مردم به دنبال عدالت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تهدید صبح امروز (دوشنبه 10 آبان 1400) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام محمدمهدی عرب سازمان انشاری، بازرسی ، رئیس قاضی حسن نگین اتجی در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی، دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان کشوری و استانی.

آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با معاون بازرسی کل کشور گفت: رنج های زیادی برای نظام و انقلاب اسلامی کشیده شده تا به این عظمت و شکوه برسد و امروز زبان مستضعفان جهان است.

وی افزود: در طول تاریخ پس از دوران پیامبر اکرم (ص) برای شکل گیری چنین ساختاری و ترویج معنویت و اخلاق در سایه این ساختار، رنج دیده شده است.

سخنگوی یاسود، ولی فقیه و امام جمعه گفت: به برکت انقلاب و زحمات و زحمات بزرگان تاکنون پیشرفت زیادی داشته ایم و تلاش می کنیم که نظام در حکومت داری و شکست نخورد. در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی-علمی و اقتصادی».

این استاد سمینار گفت: دشمنان سعی دارند مردم انقلاب را ناامید کنند زیرا جمهوری اسلامی منافع دشمنان را از بین برده است و ما نباید این دستاوردها را با غفلت از دست بدهیم.

حسینی افزود: نوعی غفلت عمدی است، وقتی دشمن تحریم می کند فقط از بیرون برنامه ریزی نمی شود، بلکه عوامل داخلی همدست دشمنان هستند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

وی بیان کرد: عدالت یکی از مطالبات مهم مردم است، در هنگام توسل به زور اگر مردم احساس کنند مشکلات قومیتی، طایفه ای، منطقه ای و رفقای وجود دارد، ناامید می شوند.

امام جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش های خوبی در این زمینه ها صورت گرفته و رئیس قاضی استان و همکارانش با مفاسد اقتصادی و رانت خواری به خوبی برخورد کرده اند، مشروعیت این دیدارها را مشروع دانست. قابل توجه بود، اما انتظار می رود چنین مواردی به سرعت پیگیری شود.

سخنگوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم فقط در همه عرصه ها از جمله توسل به زور به دنبال عدالت هستند که باید بر اساس امتیاز و آزمون و بر اساس قانون در استان انجام شود. “

امام جمعه از یاسوج افزود: گاهی برخی بر اساس مسائل قومیتی عشایری اقدام به زورگیری می کنند و سازمان بازرسی باید در این زمینه ها هوشیار بوده و اجازه تخلف افراد را ندهد.

حسینی همچنین از معاون بازرسی کل کشور خواست تا سازمان بازرسی استان را در رسیدگی به این گونه موارد تنها نگذارد و تصریح کرد: در مواردی که برای تعقیب و پیشگیری از تخلفات لازم است، مرکز نیز حمایت بیشتری از بازرسان استان داشته باشد تا بتوانند. در مقابل زیاده خواهی ها بایستیم و ما در کنار آنها خواهیم ایستاد و در برابر فساد موضع خواهیم گرفت.

رئیس قاضی استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی به «نامه 53 امیرالمومنین به مالک اشتر» اشاره کرد و گفت: بود.

حسن نگین تاجی گفت: مهم ترین توصیه به قضات مردم سالاری است چرا که تبعات فردی و اجتماعی دارد.

نگین تاجی گفت: در نامه حضرت امیر آمده است که باید رفتار قضات بررسی شود و ایشان به چک سری اشاره کردند که برکات زیادی دارد.

وی افزود: نظارت در مدیریت ضروری است. هدف از نظارت، برجسته کردن نقاط ضعف یک گروه نیست، بلکه بهبود فرآیندها و ایجاد فرهنگ نظارت، جلوگیری از انحرافات احتمالی اعم از مالی و اداری و بهبود عملکرد یک سازمان است.

رئیس قاضی استان با ارائه پیشنهاداتی گفت: سازمان بازرسی باید با نهادهای نظارتی و اطلاعاتی، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار ارتباط موثر و فعال داشته باشد. اگر ارتباط موثری وجود نداشته باشد، هیچ کاری انجام نمی شود و ارتقای مورد نظر انجام نمی شود.

نگین تاجی گفت: دو پایگاه مرکزی برای صیانت از حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اقتصادی داریم. ما در این اردوها آسیب شناسی آماری داریم.

بدن کنترل را درگیر مسائل کوچک نکنید، بلکه درگیر کاری شوید که برای مردم مفید است و منجر به آسیب اضافی نمی شود.

نگین تاجی گفت: بازرسی به موقع مهم است، ما در این استان چالش هایی داریم که مربوط به سال های گذشته است، از نظر اطلاعاتی و سازمان های بازرسی باید به موقع وارد شوند، بازرسی ها باید به گونه ای باشد که سرمایه ها را تسهیل کند و کاهش یابد. انسداد ” باید ملاک عمل باشد.

وی گفت: از جناب آقای ابوالهادی که منشأ خیر و برکت استان بودند تشکر می کنم و برای ایشان در سایر مسئولیت ها آرزوی موفقیت دارم.

رئیس قاضی استان گفت: دکتر صالحی که معاون منابع انسانی قوه قضائیه بود نخبه بود. 344 درصد رشد برنامه های آموزشی دادگستری داشتیم و خلبان کشوری شد. یعنی سازمان بازرسی با نگاهی تحول آفرین و جدید موفق خواهد بود.

در این مراسم محمدمهدی صالحی به عنوان بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات ابوالفتح ابوالهادی رئیس سابق بازرسی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید