آغاز مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخش های اداری/ بیکاری جوانان عامل اصلی آسیب های اجتماعی در فریدونکنار


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835843

در اولین جلسه هیات مدیره فریدونکنار در سال جدید اعلام شد که مبارزه با فساد در حوزه اقتصادی این شهرستان آغاز شده و نظارت دقیق و جدی در این حوزه انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، صبح امروز اولین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سال 1401 به ریاست ابراهیم نژاد گرجی سرپرست فرمانداری فریدونکنار و با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.
کوروش ابراهیم نژاد گرجی سرپرست فرمانداری فریدونکنار در این نشست گفت: نیاز امروز جامعه ما دستانی است که می خواهند به مردم خدمت کنند و قدم هایی که برای رفع مشکلات مردم برداشته می شود ما مردم هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روزی اگر افراد خانواده خود را نشناسیم و کار برای مردم مایه ننگ است، روز مرگ فطرت و اطاعت از شیطان است.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: در بازدیدی که از مساجد شهرها و روستاها داشتیم احساس کردیم چقدر مردم خوشحال هستند که کارکنان پیگیر مشکلات آنها هستند و مشکلات خود را مستقیماً به آنها منتقل می کنند.

شعار سال رهبری باید به دستور سال در ذهن مدیران تبدیل شود

ابراهیم نژاد گرجی ادامه داد: روند کاری این دولت کمی متفاوت است و در حوزه کاری نیز پیگیری جدی داریم که مسئولان اداری باید گزارش کار روزانه خود را برای ما ارسال کنند.
وی افزود: الگوهای رفتاری خوبی از مردم داریم و دستگاه ها باید برای ایجاد ایمان نسبت به خود و کارکنانشان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا شعار سال را به عنوان فرمایش مقام معظم رهبری ببینند و اجرا کنند.
ابراهیم نژاد گرجی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظفند مطابق با اجرای دستور سالانه برنامه مدون را به کابینه مدیریت ارائه کنند.

لزوم توجه مدیران به مناطق محروم فریدونکنار

سرپرست فرمانداری فریدونکنار یادآور شد: در برنامه و سازمان بودجه رشد اقتصادی 8 درصدی در مازندران پیش بینی شده است و لازم است نهادهای اقتصادی و غیراقتصادی فریدونکنار به گونه ای سرمایه گذاری کنند که شاهد رشد بالای 8 درصدی در شهرستان باشیم.
وی با انتقاد از کارشناسان دفتری که تسلط کافی بر کار خود ندارند، گفت: متاسفانه برخی از کارشناسان ادارات به وظایف و کار دفتر خود آگاهی کامل ندارند که جای تاسف دارد.
ابراهیم نژاد گرجی بر لزوم توجه مدیران به مناطق فقیرنشین شهر تاکید کرد و گفت: محله هایی که دچار بحران و مشکل هستند باید مورد توجه جدی کارکنان ادارات قرار گیرند.

آغاز مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخش های اداری

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با بیان اینکه همه مردم و نهادها در قبال مسائل فرهنگی مسئول هستند، خاطرنشان کرد: بازی برای مردم است.
وی افزود: مبارزه با فساد در حوزه اقتصادی شهرستان آغاز شده و نظارت دقیق و جدی در این زمینه خواهم داشت.
ابراهیم نژاد گرجی از آغاز پیگیری و حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در استان فریدونکنار خبر داد و گفت: باید از دست اندرکاران فعالیت های دانش بنیان حمایت شود و همه دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست فرمانداری فریدونکنار با تاکید بر اینکه رسانه ها باید از فعالیت های صرفا اجتماعی پرهیز کنند و وظایف ملی خود را به خوبی انجام دهند، تاکید کرد:

بی توجهی مسئولین منجر به جنایت می شود

علیرضا برهر، دادستان فریدونکنار در این نشست گفت: بسیاری از جرائم صورت گرفته در جامعه ناشی از سهل انگاری یا سهل انگاری دستگاه های اجرایی است که باعث می شود شاهد تشکیل پرونده های قضایی باشیم.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی اراضی دولتی یکی از مشکلات اصلی فریدونکنار است، خاطرنشان کرد: زمین های آب و برق خوزستان هر از چند گاهی توسط افراد سودجو تصرف می شود در حالی که هیچ یک از کارکنان این سازمان از ما به عنوان مالک نام نمی برند. برای حفاظت از زمین لازم است ردیابی شود.
دادستان فریدونکنار گفت: در 14 روز نخست سال جاری 28 مهاجر تحت تکفل دستگیر شدند که به دلیل نبود کمپ مجاز در شهرستان نتوانستیم آنها را ساماندهی کنیم و مشکلات بعدی پیش خواهد آمد.
برهر با بیان اینکه راه و شهرسازی بیشترین مشکل را در آمایش سرزمین دارد، گفت: تاکنون منطقه حسن آباد ساماندهی نشده است و خدمات رسان دوگانه هستند در حالی که مخالف و معترضی وجود ندارد.
وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی شاهد تور و انقلاب در حال انجام است که فقط منتظر نامه راه و شهرسازی به شهرداری برای ساماندهی است.
دادستان فریدونکنار در خصوص وضعیت اراضی نهر شیره یادآور شد: اراضی نهر شیره که باید به شهرداری واگذار شود اما متاسفانه همچنان با منابع طبیعی، راه و شهرسازی برخورد می شود. به دلیل کم کاری مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار می گیرند.

اظهار نظر عجیب مسئولان راهداری در تعیین حریم کمربندی شرقی!

برهور ادامه داد: باز نشدن کمربندی فریدونکنار یکی از معضلات ایجاد تصادفات مختلف است اما متاسفانه هیچ کارمندی پاسخگوی حادثه دیدگان این محور نیست.
وی گفت: یکی از اقداماتی که می خواستیم برای آزادسازی مناطق ساحلی انجام دهیم، راه اندازی استندهای ساحلی بود و طبق جلسات متعددی که داشتیم، دستگاه های اجرایی موافقت کردند که همکاری کنند اما متاسفانه نه تنها همکاری نکردند، بلکه الان هم آنها برای توجیه انجام ندادن کارشان از قانون پیروی می کنند.
دادستان فریدونکنار با انتقاد از برخی اظهارات مسئولان اجرایی در خصوص تعیین حریم زمین گفت: مسئولان اداره راه استان در اظهاراتی عجیب مساحت جاده شرقی را 138 متر اعلام کردند. در واقع بخشی از فریدونکنار باید از بین برود.

هیچ متولی برای امور جریان ها شناخته شده نیست

برهر گفت: در حالی که مسئولان آموزش و پرورش از نبود آموزش ناراضی هستند، با وجود حکم قطعی قضایی برای تخریب ساختمان دانشگاه پردیزان هیچ اقدام نهایی صورت نگرفته است.
وی در خصوص سوء استفاده از برخی اراضی روستاها گفت: برخی از روستائیان به دلیل عدم اطلاع اهالی، زمین های کشاورزی روستاها را با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می کنند و این زمین ها را قرار داده و از آنها به عنوان شهرک استفاده می کنند. “
دادستان فریدونکنار گفت: متأسفانه تاکنون متولی مشخصی برای نهرها، رودخانه ها و سدها وجود ندارد و با وجود اینکه قوه مجریه به راحتی می تواند موضوع رودخانه ها را به عهده بگیرد اما از این کار خودداری کرده است که می تواند مشکلات مضاعفی مانند طغیان را ایجاد کند.
برخور یادآور شد: در دو منطقه جنگلی اوجاکله و باریکرود به دلیل به هم خوردن منابع طبیعی و محیط زیست، چالش ها و درگیری های زیادی وجود داشت.
وی تاکید کرد: تمام آسیب های اجتماعی در فریدونکنار مربوط به کمبود اشتغال و نبود فضای کار برای جوانان است.
دادستان فریدونکنار با اشاره به اینکه متأسفانه از ظرفیت شهرستان استفاده نشد، گفت: این فرصت ها مانند حضور پرندگان مهاجر به دلیل عدم استفاده صحیح از آن به بحرانی برای شهرستان تبدیل شده است که برخی افراد و جریان ها از آن سوء استفاده و بهره برداری می کنند. “

خیابانی در فریدونکنار به نام شهید نوروزعلی یزدانکا

محمد برمر فرمانده سپاه فریدونکنار در این دیدار گفت: سال گذشته شهید نوروزعلی یزدانخا به عنوان شهید کار استانی و امسال نیز این شهید والامقام به عنوان شهید کار سیره عملی این شهید تقدیم شد. شهید چهار شهید برای استفاده است.
وی با اشاره به اقداماتی که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوروزعلی یزدانکا به عنوان شهید شاخص کار کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: تولید کتاب فاخر و فیلم یا مستند «شهید» که یکی از اقدامات ستاد استان است. .
فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: با توجه به اینکه شهید شاخص امسال کشور کارگری اهل فریدونکنار بود، ما در شهرستان نیاز به برگزاری مراسمی برای این شهید بزرگوار داریم که به آن خیابان شلوغی در شهر شهید بزرگوار می گوییم. نوروزعلی یزدانکا.
برمر از انتخاب یک شهید فریدنکنار به عنوان شهید شاخص هنرمندان استان خبر داد و گفت: از 140 شهید تفحص شده، شهید گلمرضا بابانسب فریدونکنار به عنوان شهید شاخص هنرمندان استان معرفی شد و باید یادمان 140 را تهیه کنیم. شهدای استان

وضعیت آسیب های اجتماعی در فریدونکنار نگران کننده است

وی یادآور شد: با حمایت قضایی دادستان و با کمک نیروی انتظامی و اشراف اطلاعاتی سپاه، یک محموله سوخت قاچاق به میزان 33 هزار و 700 لیتر سوخت قاچاق کشف و چند سالی است که در حال انجام است. چرا توجه نکردند؟
فرمانده سپاه فریدونکنار افزود: در طرح دریایی دستگاه های اجرایی باید کارهای اجرایی را به خوبی مدیریت کنند چرا که امسال تعداد زیادی از مسافران به فریدونکنار سفر می کنند و البته برنامه های خوبی برای فعالیت های فرهنگی تدارک دیده شده است. “
برمر با اشاره به اینکه وضعیت آسیب های اجتماعی در فریدونکنار نگران کننده است، گفت: فریدونکنار آمار قابل توجهی از اعتیاد، طلاق، خودکشی و مشروبات الکلی در استان مازندران دارد که در سال گذشته تنها 60 هزار لیتر مشروبات الکلی خانگی در این استان کشف و معدوم شد.
وی تاکید کرد: این وضعیت نگران کننده باید خواب را از چشم کارکنان فریدونکنکار دور کند و باید به این امر توجه ویژه شود.
به گزارش بالا، در پایان این جلسه مهدی عباسی به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان و پورحسین به عنوان رئیس جدید بیمه سلامت معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید