جراحی اقتصادی با مشکلات معیشتی مردم برخورد می کند/ ارز ترجیحی دولت قبل عامل مفاسد بزرگ اقتصادی بود


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838311

دبیر شبکه ملی جوانان رشد انقلاب با بیان اینکه عمل جراحی اقتصادی که شروع نشده بود موفقیت آمیز بود، گفت: این طرح علاوه بر رفع رانت و کاهش زمینه مفاسد اقتصادی به مشکلات مردم نیز رسیدگی می کند. امرار معاش “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ راشد پرستار دبیر شبکه ملی رشد جوانان انقلابی در گفت و گو با سبلان ما به ضرورت و اهمیت جراحی اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: همه مردم با وضعیت اقتصادی سال های گذشته ناآشنا نیستند. ”

وی گفت: جراحی اقتصادی که توسط دولت سیزدهم آغاز شد، می توان گفت از ابتدا موفق بوده است.

رئیس سابق مجمع ملی جوانان به بدهی دولت قبل اشاره کرد و گفت: در دولت قبل در اوایل دهه 1400 54 هزار میلیارد بدهی ایجاد شد اما بعد از انتخابات آیت الله رئیسی و دلتا 13 بدهی دولت را پرداخت کردند. دولت قبل به بانک مرکزی

وی به مژده های دولت سیزدهم از بدو تاسیس اشاره کرد و گفت: دولت کم کم نشان می دهد که واقعاً به فکر مردم است همانطور که رئیس جمهور در شعارهای تبلیغاتی خود گفته بود. واقعی در کشور و خدمات دولت در بین مردم.


ارز ترجیحی در دولت قبل عامل مفاسد بزرگ اقتصادی بود

این پرستار در ادامه سخنان خود به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و توسعه ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: اقتصادی که امروز دولت اتخاذ و اجرا می کند، لغو ارز ترجیحی است. ارز ترجیحی که در سال های اخیر به عنوان کمک برای واردات کالاهای اساسی شناخته می شود، به تدریج با رانت های ضعیف به یک مفاسد بزرگ اقتصادی تبدیل شده است که هم کمر تولیدکننده داخلی را شکسته و هم مردم را در فشارهای معیشتی مکرر قرار داده است.

وی افزود: در سال های گذشته 4 هزار و 200 جلد به عنوان ارز ترجیحی برای واردات کالاهای مهم و اساسی برای واردات بیشتر مواد اولیه و کالاهای اساسی ذکر می شد، اما واردات کالاهای مشابه در کشور وجود داشت و این امر منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها تا تولید و بیکاری چند صد هزار و حتی میلیونی کارگر در کشور.

دبیر شبکه ملی جوانان رشد انقلاب گفت: دولت سیزدهم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان موظف شد با حمایت از کارخانجات و اشتغال از واردات بی رویه جلوگیری کند و چرخه اقتصاد کشور را از سر بگیرد. “

وی افزود: دولت سیزدهم در جریان اصلاحات اقتصادی خود وارد حوزه ارز ترجیحی نیز شده و با اصلاح و ساماندهی آن، آن را در بین کالاهایی مانند نان و دارو و به طور کلی کالاهای اساسی توزیع کرده است که حل می شود. معیشت مردم . . و درمان.» برای استفاده.


صرف بیت المال به نفع جامعه اولین کارکرد جراحی اقتصادی است

این پرستار ادامه داد: اگرچه ارز ترجیحی 4200 تنی در سال های گذشته برای کالاهای اساسی بود، اما مستأجران برای هر چیزی که می خواستند از آن استفاده می کردند و به دنبال تامین منافع خود بودند، اما رویکرد فعلی این است که بیت المال را به نفع مردم هزینه کنیم.

وی افزود: پرداخت یارانه به تولیدکننده کاملا کارآمد و غیرمستقیم است که مردم نسبت به گذشته آن را محسوس تر خواهند دید.

رئیس سابق مجمع ملی جوانان به بررسی اجرای طرح جدید در استان زنجان پرداخت و گفت: شاهدیم که مردم زنجان با کارت بانکی خود نان تهیه می کنند از نانوایی هایی که بدون مشکل نان را تحویل نانواها می دهند.

دبیر شبکه ملی جوانان انقلاب به برهه های مهم توزیع آرد و نان اشاره کرد و گفت: در توزیع جدید آرد از قبل مدیریت شده و به دست نانوا می رسد، نانوا نیز از طریق توزیع نان در اختیار مردم قرار می دهد. همان معاملات بانکی در این صورت فروش نان، تعداد فروش، تولید و فروش و مصرف خانوار مشخص می شود و مدیریت غیرمستقیم نانوا شکل می گیرد که در نهایت منجر به افزایش کیفیت می شود. نان. و جلوگیری از هدر رفتن آرد و نان و قاچاق آن از جیب مردم برداشته می شود.

این پرستار با بیان اینکه اجرای طرح سایر کالاهای اساسی از جمله نان، توزیع و هزینه کرد بیت المال واقعی در بین همه آحاد جامعه است، گفت: با اجرای این طرح دهک های پایین جامعه طعم عدالت اقتصادی را خواهند چشید. اولین بار.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید