حمایت مجلس از جراحی اقتصادی دولت/ جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرای طرح حذف ارز ترجیحی


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836866

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرادات طرح حذف ارز ترجیحی قطعا در جلسات مشترک مجلس و دولت بررسی می شود، گفت: اجرا می شود.

جعفر گادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه اقدام دولت برای حذف آرد ارز ترجیحی در واقع یک عملیات بزرگ اقتصادی است، گفت: مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند و در لایحه بودجه 1401 به دولت اجازه این کار را داده است.

وی گفت: متأسفانه در شرایط فعلی شاهد این هستیم که بخشی از نان تولیدی در کشور کیفیت خوبی ندارد و برای تهیه آرد آن از ارز دولتی استفاده می شود. مورد استفاده و استفاده در کارگاه های تولید ماکارونی که مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی و آزاد را دریافت می کنیم.

گادری خاطرنشان کرد: اقدام دولت برای حذف ارز ترجیحی اقدامی معقول است که بدون محدودیت و بدون ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان، نان مردم را تامین می کند. مابقی هزینه ها را به عنوان یارانه از دولت می دهد و می گیرد که در این صورت کیفیت نان در اختیار مردم قرار می گیرد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه البته طرح موجود در افزایش قیمت آرد ماکارونی و کارگاه های تولید نان لوکس نواقصی دارد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت آرد ماکارونی و کارگاهی برای تولید نان لوکس. تولید نان مرغوب مصرف داخلی با شیب تند این طرحی است که به نظر می رسد با کنترل شیب افزایش قیمت در این بخش و یا با دوبرابر کردن حداکثر آن تعدیل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه برای مصارف داخلی باید قیمت ماکارونی و آرد مرغوب را با شیب مناسب افزایش داد، خاطرنشان کرد: در صورت رفع این مشکل اقدام دولت یک عملیات بزرگ اقتصادی تلقی می شود تا مصرف گندم در کشور بهینه شده و هزینه های واردات را در کشور کاهش می دهد.

گادری با اشاره به اینکه به طور حتم در جلسات مشترک مجلس و دولت ایرادات طرح برطرف می شود، خاطرنشان کرد: بی شک پیشنهادات مجلس به دولت ارائه می شود تا نواقص موجود برطرف شود و طرح اجرا شود. با قوت اجرا خواهد شد.»

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید