کمک مجلس به دولت برای حذف ارز ترجیحی / حذف ارز ترجیحی از قاچاق و سوء استفاده دلالان جلوگیری می کند


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837267

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی و عرضه نان به روش جدید، گفت: هدف دولت این است که به صورت غیرمستقیم به مردم دسترسی پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به حذف تدریجی ارز ترجیحی کالاها، گفت: طرحی که در حال حاضر توسط دولت اجرا می شود، بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی است اما نه تنها مجلس یازدهم، زیرا قوانینی در آن مجلس تصویب شد. و دیگران در مورد قبلی.”

وی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه نان، سوخت و سایر کالاهای اساسی گفت: هدفمندی یارانه ها جزو قوانین دولت است.

حجت الاسلام باقری افزود: نحوه پرداخت یارانه ها به این صورت است که کالا را قاچاق می کند و مورد سوء استفاده سودجویان و دلالان قرار می گیرد و یارانه در عمل به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد و در نهایت انصاف رعایت نمی شود و برخی از مشمولان از یارانه آن بهره مند نمی شوند. “

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سعی کرده روش توزیع یارانه ها را تغییر دهد که مناسب می داند با آرد و نان شروع شود.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت از اجرای این طرح این است که یارانه به جای پرداخت به تولیدکننده یا واردکننده به صورت غیرمستقیم به دست مردم برسد، افزود: نحوه اعطای یارانه نان به گونه ای است که یارانه به صورت غیرمستقیم به دست مردم می رسد. نان.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: شهروندان نان را با قیمت پایین خریداری می کنند و دولت مابه التفاوت را مستقیما به نانوا می پردازد و از سوی دیگر آرد را به نانوا به قیمت آزاد می فروشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روش طرح خوبی است و مجلس نیز با آن موافق است، اما نکته مهم در نحوه اجرای این طرح است، تصریح کرد: دولت به مجلس ابلاغ نکرده است. اجرای به موقع این طرح و جامعه نگرانی هایی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز به این موضوع اشاره کردند، افزود: امروز با حضور وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد در مجلس بحث و تبادل نظر شد و وزرا در حضور مجلس توضیحاتی ارائه کردند.

حجت الاسلام باقری اجرای طرح و توزیع مستقیم یارانه ها به مردم را انتظار و درخواست نمایندگان مجلس دانست و گفت: به عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم یارانه به دست مردم و مصرف کنندگان واقعی برسد.

وی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی و توزیع مستقیم یارانه ها به مردم از نظر تئوریک طرح خوبی است اما اهتمام و چالش نمایندگان مجلس اجرای درست این طرح است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دولت کمک می کند تا این طرح را به درستی و عادلانه اجرا کند، گفت: اگر به دست مردم برسد قطعا به دولت کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص پرداخت یارانه سایر اقلام اساسی به مردم گفت: هنوز اقدامی صورت نگرفته است، اما دولت در نظر دارد یارانه سایر اقلام اساسی را به طرق مختلف در اختیار مردم قرار دهد و بحث کار برگه است تا یارانه ها به دست مردم برسد. اشکال مختلف

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: نحوه اجرا مهم نیست، بلکه مهم این است که یارانه مناسب به دست مردم برسد و مردم بتوانند اقلام مورد نیاز را تامین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید